"...andai kamu berasa dunia ini terlalu sempit utk kamu lakukan dakwah, tadahlah tangan ke langit kerana di sana luas rahmat Tuhan yang maha indah..."
(HAMKA)

: Aku tidak memiliki sesiapa dihatiku kecuali Allah~

Masih berjalan berseorangan II

Ditulis oleh Muhammad Marzuqi Wednesday 13 April 2011

Bismillahirahmanirahim...

Semalam tak sempat nak update blog, ingat nak update selepas menonton siaran history yang menjadi kegemaran, tapi tertido depan tv, langsung nak update blog tak menjadi. Sbbnya rancang nak on9 semula selepas menonton. =) Semalam sebelum balik ke USJ, sempat ke Gallery Petronas. Masih berjalan berseorangan. haha. Memang membosankan bila berjalan berseorangan, nak2 ke tempat2 seperti gallery, pusat membeli belah, fair etc. Taktau nak bercakap dengan siapa. Tak tahu nak luahkan perasaan ataupun keinginan kat siapa.

"Wah, cantiknya yang ni." "Nak pilih yang ni ke yang ni?"
"apa motif dia buat camni?" "Kenapa corak dia begini?"" kenapa bende ni mcam takde makne je?"

Nak bercakap dengan lukisan di gallery tu nanti guard yang mengawasi setiap seni/design yang ada di dalam gallery tu cakap, "gila ke budak ni." =p

cantik, memang berseni=p ni cuma gambar kat luar, xley ambik pic dalam ler...

meneliti design di gallery, ni pun pic kat luar...:-p

Ada apa di Gallery Petronas ni? Mula2 saya pun tertanya2 jugak, kawan2 bilik dulu nak sangat ke Gallery Petronas, bunyi mcam best. Tapi masing2 sibuk dengan final. hurmm.. Nak buat camne, dah berkali2 ke KLCC, tapi tak pernah rasa nak ke tempat tu. sadish btol. =(

Jawapannya, okay-lah tempat tu. (n.n)V Kat sana ada banyak koleksi2 gambar, koleksi2 design, mcam2 koleksi yang didesign oleh Pelajar, Dr. Prof. Datuk, Ar. etc. Cantik, hebat dan waohhh. =) Orang yang tahu pasal seni je akan memahami, tapi saya bukannya faham sangat pun. =p Koleksi2 kat situ dibawa khas dari UiTM, UPM, UMK, UPSI dan tak ketinggalan juga dari UIAM-Kulliyah of Architecture and Environmental Design =) Terfikir, mesti hebat kalau dapat letak design2 sendiri di Gallery ni. =)


melepak di kedai buku

Keluar Gallery, masuk Kinokuniya. Jalan2, tengok2 buku, baca, jalan2 lagi, belek2 novel, jalan lagi, tengok orang duduk menikmati sajian buku2, jalan2 lagi, keluar. =p Nak beli, lain kalilah pulak. Baru je beli novel minggu lepas. haha. Itupun akan jadi milik orang lain. Memang kebanyakkan buku saya beli pun akan jadi milik orang lain juga. Yelah, dah abis baca kan. =)

Baliklah saya ke USJ semula. Ni adalah keje giler. Saya dapat banyak panggilan untuk minta saya bekerja. haha, aritu kat Trg, ada adik kepada kakak ipar sepupu saya (tak tahu panggilan ape ni) call untuk kerja dengan dia. Okay je keje dengan dia, tapi abg saya said, "sosial sangat la c2, fikir dulu. " Sebelum tu ada 2,3 orang kawan call cakap ada kerja kosong kat Trg mahupun di KL, sangat2 memerlukan orang. Tapi, saya buat2 mcam artis. "okay2." huh. Monolog saya, "saya ada perancangan sendiri."=)

Esok saya ke UIA Gombak, cuba mendapatkan aura belajar disana. Tapi tujuan utama, hadir satu program di KLIA untuk beberapa hari. Namanya MUDAH'11 (Mukayyam). Okaylah, stop here. =) Bila free, saya datang balik cerita2 disini. =p

"Berjalan berseorangan lebih baik daripada berjalan berdua-duaan tanpa ikatan."-inspirasikalbu

14 perkongsian

  1. sokong ayt terakhir .

    moga cpt brtemu jodoh .

    er , dh ready ke ?

     
  2. jom sokong...
    sape lagi nak sokong?

    er...xdpt jwb soalan tu.=)

     
  3. ~PENCHENTA~ Says:
  4. haha. sementara berseorangan ni nikmati betul2. nanti dah berdua jangan pula merungut 'tak boleh p sana', 'tak boleh buat ni', 'tak boleh buat tu'.

    nanti dah berdua dah sayang nak tinggal2kan ye dok?

    btw, kalau untuk kau, kawin jelah cepat2. :P

     
  5. amirah.rubi Says:
  6. ayat terakhir selalu menjadi ayat kotroversi=p yup2,sokong jugak..

    InsyaAllah, Allah pasti akan temukan dengan yang terbaik..

    Yang penting, solehkan diri untuk mendapat yang solehah=)

     
  7. "kenapa benda ni macam tak de makna je" haha.. suka yg tuuuu :p

     
  8. Chan Rahman Says:
  9. "Berjalan berseorangan lebih baik daripada berjalan berdua-duaan tanpa ikatan."-inspirasikalbu

    like! =)

     
  10. jadi, siapa mahu sokong lagiiii?hehehe....

     
  11. Unknown Says:
  12. Salam. Bestnyer berjalan-jalan di KLCC. Saya pun selalu jalan sorg2 time belajar kat UIA dulu tp kat Mid jela..memang best tp tak tau nape..huhu..hmmm..ni ke post yang awk ragu2 nak publish tuh?

     
  13. penchenta, doa tu.syukran2...:-P

    mirah, i'm trying la ni...bdak shams mesti kene sokong.smkatj dah menang tahun ni..hahaa

    fatin, knpe suka??

    rue, jgn like je, share trus.;p

    wani, haish..tu rahsia.mane leh gtau...:p

     
  14. Anonymous Says:
  15. 'saya buat2 mcm artis' =,='

     
  16. Anonymous Says:
  17. sokong2; 'berjalan berseorangan lebih baik daripada berdua-duaan tanpa ikatan.'
    Mukayyam d KLIA tu anjuran karisma kn??

     
  18. yep...
    siapa gerangan yang tahu sal ni nih???huh..

     
  19. Anonymous Says:
  20. B4 minggu yg awk klcc tu.sy pun dh g Petrosains.Best jgak skali2 jnguk tmpt cmtu pnuh ilmu di dada.(n_n)
    *xsangka tjuk ni ad siri ke-2.
    haha :-)

     
  21. oh yke..
    saya dh pegi petrosains tu 2 tahun lepas..bg saya, best kalau g dengan anak2 petrosains tu.:-)

     

Pemilik Sementara

My photo
"To love someone is nothing, to be loved by someone is something, to be loved by someone you love is exciting, BUT to be loved by Allah is everything." Boleh dihubungi melalui: [ym][email]marz_focus91@yahoo.com

Pesanan Untuk Saya

Waktu Solat

Koleksi Gambar Kenangan

.

Beli Jongkong EMAS 999.9%


email/ym: marz_focus91@yahoo.com

Posts Glamor