"...andai kamu berasa dunia ini terlalu sempit utk kamu lakukan dakwah, tadahlah tangan ke langit kerana di sana luas rahmat Tuhan yang maha indah..."
(HAMKA)

: Aku tidak memiliki sesiapa dihatiku kecuali Allah~

Manusia Berasal Dari Beruk?hahaa...

Ditulis oleh ...:: MeNiTi HaRi ::... Wednesday 15 April 2009


Ini mungkin cerita lama, namun ini blog saya, suka pada hati saya untuk meng'post' apa-apa yang disukai. Charles Darwin dianggap satu nama besar dalam kajian sarjana mengenai asal-usul manusia (evolutionary biology). Beliau berasal dari keluarga Yahudi. Semasa kecilnya dia dianggap budak nakal. Hingga ke usia tua, cara Darwin berjalan kelihatan agak sukar, pergerakan tangannya pun dianggap kekok. Bila berjalan, tubuhnya agak berbuai. Bila tua, dia jadi bongkok. Ketika ketawa, dia selalu ketawa besar sambil mengangkat kedua tangannya atau menepukkan tangannya ke pehanya. Dia juga bukan seorang yang petah berkata-kata. Dia dianggap sukar menghujah dan pada permulaan kata-katanya dia selalu gagap sedikit. Semasa mudanya Charles Darwin dianggap anak muda yang malas, dalam pelajaran dia dianggap lemah. Anda boleh rujuk di sini untuk tahu latarbelakang Darwin.

Sebenarnya sekarang ini pendapat Darwin bahawa manusia itu berasal dari beruk telah dikritik hebat. Paling menarik, ianya telah dikritik hebat oleh seorang Islam yang bernama Adnan Okhtar, lebih dikenali dengan nama pena Harun Yahya. Anda boleh melawat laman web Harun Yahya di sini.

Saya tidak akan menulis panjang untuk artikel ini, cukuplah untuk saya sekadar menghidupkan bunga apinya.

0 perkongsian

Pemilik Sementara

My photo
"To love someone is nothing, to be loved by someone is something, to be loved by someone you love is exciting, BUT to be loved by Allah is everything." Boleh dihubungi melalui: [ym][email]marz_focus91@yahoo.com

Pesanan Untuk Saya

Waktu Solat

Koleksi Gambar Kenangan

.

Beli Jongkong EMAS 999.9%


email/ym: marz_focus91@yahoo.com

Posts Glamor