"...andai kamu berasa dunia ini terlalu sempit utk kamu lakukan dakwah, tadahlah tangan ke langit kerana di sana luas rahmat Tuhan yang maha indah..."
(HAMKA)

: Aku tidak memiliki sesiapa dihatiku kecuali Allah~

KETIKA CINTA BERTASBIH MOVIE coming soon?

Ditulis oleh ...:: MeNiTi HaRi ::... Thursday, 9 April 2009

KETIKA CINTA BERTASBIH <-click here for their website!

Seperti beberapa novel garapan sebelumnya oleh penulis yang sama, Habiburahman El Shirazy berhasil mengaduk-aduk emosi pembaca melalui novel yang terbit dalam dua jilid ini. Meskipun di jilid pertama ini ceritanya agak loncat-loncat, namun tidak mengurangi keruntutan jalan cerita yang dibangun oleh penulis. Karya dwilogi ini masih bercerita dengan latar belakang Mesir. Pemeran utama dimainkan oleh Abdullah Khairul Azzam, seorang mahasiswa Indonesia yang datang jauh-jauh dari pelosok desa di pulau jawa untuk melanjutkan studinya di Mesir. Azzam, demikian nama panggilan pemuda itu, adalah seorang pekerja keras. Ia memiliki beberapa adik yang harus dibiayainya, hingga dengan kekhlasan hati ia harus berkorban dengan menjadi penjual bakso dan pembuat tempe. Ceritanya penuh dengan romantika yang sarat dengan hikmah. Isinya bagus serta dapat mengajari kita soal hidup, cinta dan bagaimana mengatur skala prioritas dalam mengambil tindakan. Tersebutlah bahwa Azzam adalah mahasiswa Indonesia di Al Azhar, yang belajar disana karena berhasil memperebutkan beasiswa dari Departemen Agama. Ia adalah prototype anak yang pintar, cerdas, dan bersahaja, namun lahir dari kalangan keluarga pas-pasan.


p/s: cam best je cite ni, nk tunggu jgkla movie dia...


9 perkongsian

  1. Anonymous Says:
  2. tahu mane ade ni?

     
  3. akhmarzuqi Says:
  4. soalan cupumas..
    internet, ape2 leh tahu dlm ni...hahaa

     
  5. mmg best pom citer nie ^^
    ad novel dia...
    tp yg jilid 2 jer,coz yg jilid 1 xbrpe best sgt...he3

     
  6. wah...mesir...al-azhar...
    suke ngat cite kait ngan mende gini
    ayat2 cinta gitu gak,kekgi nk beli ^_^
    haha,tautan hati x buke pun agi pembalut ye,wat harta pusaka

     
  7. akhmarzuqi Says:
  8. kalu gitu, wi akhy pinjam la dulu b2..
    boleh tak?

     
  9. baring atas rumput tgk bulan,
    akh qi nk pinjam? boleh,boleh jalan

     
  10. akhmarzuqi Says:
  11. kedekut..kedekut..kedekut...b2 kedekut...macam hajjah bakhil...

     
  12. sapu kelas sampai bersih,
    terime kasih

    haha

     
  13. akhmarzuqi Says:
  14. nak berpantun konon...
    kuda belari bunyi duk,duk,duk,
    b2 mmg kedekut..

     

Pemilik Sementara

My photo
"To love someone is nothing, to be loved by someone is something, to be loved by someone you love is exciting, BUT to be loved by Allah is everything." Boleh dihubungi melalui: [ym][email]marz_focus91@yahoo.com

Pesanan Untuk Saya

Waktu Solat

Koleksi Gambar Kenangan

.

Beli Jongkong EMAS 999.9%


email/ym: marz_focus91@yahoo.com

Posts Glamor