"...andai kamu berasa dunia ini terlalu sempit utk kamu lakukan dakwah, tadahlah tangan ke langit kerana di sana luas rahmat Tuhan yang maha indah..."
(HAMKA)

: Aku tidak memiliki sesiapa dihatiku kecuali Allah~

Halawatul Ramadhan | Bangkit sebagai da'ie

Ditulis oleh Muhammad Marzuqi Friday 27 August 2010

Program hari ini.=,=". Halawatul Ramadhan di Perkampungan Orang Asli, Kg Trisu, Cameron Highland. Dah lama aku tak masuk kampung. Rindu untuk berdakwah dengan cara ini. Sebut halawatul, maksudnya kemanisan. Aku sudah merasai kemanisan di jalan ini. Jalan sebagai da'ie. Peletakan jawatan didalam Kelab PERKIM bukan menghalang aku untuk terus kukuh dijalan ini. Aku cuma ingin kepelbagaian. Aku tamak? mungkin tamak menuju syafaat, kemanisan disana. Aku menerima tawaran jawatan sebagai fscc. Atau dalam bahasa melayunya Majlis Pemimpin Pelajar di Universiti aku. Bila di dalam badan ini, semua jawatan yg lain perlu dilepaskan supaya tak menganggu konsentrasi dan FITNAH berat sebelah. Aku redha, tapi aku masih ahli aktif kelab ini, dan follow aku dengan PERKIM Kebangsaan masih kukuh. Alhamdulillah banyak program masuk kampung tak pernah aku lepaskan dahulu.Jadi kekerapan ini, aku dilantik sebagai ketua usrah dakwah itu setiap bila ke sana. Tapi adat sebagai manusia, aku tewas dengan halangan masa dan kekangan lain baru2 ini. Namun Alhamdulillah, hari ini bangkit kembali.

Selain program ini, di uia pj, aku dijadualkan untuk menguruskan fast2feed, manage makanan utk program ini. Semalam aku selesaikannya, bawak ummi(caterer) lihat dewan dan meja dan minta bantuan sahabat perkim lain utk lead bahagian aku tu. isnyaAllah. moga kedua2 program berjalan lancar.

0 perkongsian

Pemilik Sementara

My photo
"To love someone is nothing, to be loved by someone is something, to be loved by someone you love is exciting, BUT to be loved by Allah is everything." Boleh dihubungi melalui: [ym][email]marz_focus91@yahoo.com

Pesanan Untuk Saya

Waktu Solat

Koleksi Gambar Kenangan

.

Beli Jongkong EMAS 999.9%


email/ym: marz_focus91@yahoo.com

Posts Glamor