"...andai kamu berasa dunia ini terlalu sempit utk kamu lakukan dakwah, tadahlah tangan ke langit kerana di sana luas rahmat Tuhan yang maha indah..."
(HAMKA)

: Aku tidak memiliki sesiapa dihatiku kecuali Allah~

Maulidur Rasul di PLKN.

Ditulis oleh ...:: MeNiTi HaRi ::... Thursday 12 March 2009

12/03/09

~~~~~~~~
Salam ukhuwah....(^_^)"
Alhamdulillah kali ni, Maulidur rasul aku raikan di PLKN. Hari itu dan macam hari2 biase, selepas penubuhan Badan Dakwah dan Kerohanian (BADAR) Kem PLKN Gambang, Pahang, tiap waktu seblum solat, akan dilaungkan zikrullah dan selawat keatas nabi. Namun kali ni, utk meraikan maulidur rasul, kami laungkan ayat-ayat suci al-quran di Speaker radio Kem Gambang, 'Gambang FM'. Ah, mase tu sdah tak kisah ade buddist ker, kristian ker, hindust ker, no-religion ker, kami nk raikn jgk maulidur rasul kami disini..'Komandan, KJ' mmg satu hasrat ,satu semangat, satu tekad dgn kami, cuma pelaksanaan je atas kehendak kami, jika btul2 mahukan, teruskan aje..Lagipun dari awal dulu tiade mane2 non-muslim yg kurang selesa dgn laungan zikrullah, malah ade yg terbiase dan bertanye lagi siapa muhammad ya rasulullah sprti yg dilaungkan..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Kemudian, pada malam harinya selesai solat magrib, kami 'budak BADAR' anjurkan lagi program Khatam Al-Quran. kemudian kami berselawat dgn penuh semangat sampai bergema Kem Gambang mlm itu. Kemudian disusuli ucapan oleh ustaz Shukri(ustz kem) dan seterusnya solat isyak dan hajat berjemaah.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Tahniah pada Exco Badar dan terutamanya kpd Lajnah Program&Aktiviti BADAR yg diketuai oleh Ihtifazudden, dan Najibah Mahirah dari SMKA Tok Jiring. Tak terlupa jga pada Lajnah kebajikan yg ambil berat soal kekemasan surau sblum program ni dan prog2 anjuran badar setiap hari yg diketuai oleh Hasan Shukri dari SMTWT dan Tuan Munirah dari SMAP Kajang.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Dan x lupa jga pada Lajnah imam&bilal BADAR yg diketuai oleh Erwani dari Sester dan Sharifuddin dari MRSM gemercih yg sama2 pikul tggungjwb dlm memeriahkan lagi khatam Al-quran mlm itu..
~~~~~~
<-- Antara Exco2 dan ketua Lajnah BADAR Kem PLKN Gambang.
Dari kanan, ihti (SBP) Ketua Lajnah Akt&Prog.,Fadhil (SHAM) Pengerusi Badar, Marzuqi (SMKATJ) Ketua Badar,Ustzh Alayiwah (staf&ustzah Kem), Amirul (SBPI) K.lajnah Skuad Amru', Sharifuddin (MRSM) Peng.Iman&Bilal, Fikri (SBP) AJK Lajnah akt.&Prog dan yg tiada dlm gambar Husna (Imtiaz) Tim. Ketua Badar,Suib (SHAM) K. s/u Badar, Atiqah (SMAM) peng. s/u Badar, Najibah (SMKATJ) Pen. Ljnah akt.&prog. dll .(gambar ni diambil sewaktu Majlis Jamuan Badar Kem PLKN Gambang bersama ustazah dan semua ahli badar seramai 39 org.)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
kata2 senior dari JIM"bukan hanya ustaz dan ustzah yg layak berdakwah, kamu juga layak jika dihati ada ilmu dan kamu mengamalkannya"
~~~~~~~~~~~~~~~~

0 perkongsian

Pemilik Sementara

My photo
"To love someone is nothing, to be loved by someone is something, to be loved by someone you love is exciting, BUT to be loved by Allah is everything." Boleh dihubungi melalui: [ym][email]marz_focus91@yahoo.com

Pesanan Untuk Saya

Waktu Solat

Koleksi Gambar Kenangan

.

Beli Jongkong EMAS 999.9%


email/ym: marz_focus91@yahoo.com

Posts Glamor