"...andai kamu berasa dunia ini terlalu sempit utk kamu lakukan dakwah, tadahlah tangan ke langit kerana di sana luas rahmat Tuhan yang maha indah..."
(HAMKA)

: Aku tidak memiliki sesiapa dihatiku kecuali Allah~

Sebelum Pulang Kampung Untuk Bercuti Raya.ehee..

Ditulis oleh ...:: MeNiTi HaRi ::... Friday, 11 September 2009


"Rindu hati ini inginku kembali, pada ayah bonda dan saudara.." suntikan lirik lagu raya.

Ramadhan Kareem.

Mahu sahaja aku pulang rumah skrg ni gak, tiba-tiba badan rasa letih tak bermaya, nak rehat tidur, tak pulak rasa mengantuk.. Kadang2 Allah memberi kita kelemahan, untuk kita bandingkan amalan/pekerjaan yang belum tentu sempurna.

Semalam lepas terawih, aku dgn sorg kawan pergi jalan-jalan ambik angin cfs iium. ingat dapatlah lama-lama, tapi..alamak, kwnsn PJ ni ada jugak nyamuk ek.Tak jadi lama-lama, balik lepak dalam bilik dgn classmates2 2,3 org. Bincang apa nak buat esok/maknaha, harini.

Harini, ehee, mmg skrg masih tak bermaya, kenapa?tak taula, mgkin ujian!, pc kat atas digunakan org, turun gi lab bawah dapat air-cond..waaa, segar skit badan.huh. Sekejap tadi sblom jumaat, aku dan kawan2 pergi jalan2 lagi dalam cfs, hah.patut pun letih an, just temankan ihsan go somewhere wif thaqib skali dlm cfs, nnti lepas jumaat diorg nak kuar balik kg masing2.selamat pulang yea.. Allahumajaalna fi haza ramadhan!


[Brothers, suka berjalan2 merentasi panas terik matahari pagi jumaat]


[Haaa, org cakap, jika ingin mencari yang ITU, bacalah buku tentang ITU,InsyaAllah dapat yang itu, lagipun yang ITU dah dekat]

[buku yang sempat dibaca skit]

p/s: RAMADHAN KAREEM, kepada pembaca, maaf, ini laman persendirian yang menceritakan kisah penulis. Maaf seribu maaf lagi dimohon jika ia keterlaluan, keterlanjuran. Aku mungkin pandai menyusun ayat, menyusun kata, tapi realitinya siapalah aku, yang aku tahu, aku cuma pelajar yang sedang belajar semua hal. kadang-kadang kita tertanya-tanya,aku juga begitu, siapalah kita yang diciptakan dibumi, siapalah kita yang tercari-cari indentiti yang sebenarnya sudah tersirat, tersingkap, tertulis di luh mahfuz. Yang pasti itu menyedarkan kita kembali dari kealpaan yang menjengah akal dan hati. Menyalakan kembali ingatan kita kepada pencipta.inspirasikalbu!

1 Responses to Sebelum Pulang Kampung Untuk Bercuti Raya.ehee..

  1. akhmarzuqi Says:
  2. sweet je muka 2 org tu..
    huhu..

     

Pemilik Sementara

My photo
"To love someone is nothing, to be loved by someone is something, to be loved by someone you love is exciting, BUT to be loved by Allah is everything." Boleh dihubungi melalui: [ym][email]marz_focus91@yahoo.com

Pesanan Untuk Saya

Waktu Solat

Koleksi Gambar Kenangan

.

Beli Jongkong EMAS 999.9%


email/ym: marz_focus91@yahoo.com

Posts Glamor