"...andai kamu berasa dunia ini terlalu sempit utk kamu lakukan dakwah, tadahlah tangan ke langit kerana di sana luas rahmat Tuhan yang maha indah..."
(HAMKA)

: Aku tidak memiliki sesiapa dihatiku kecuali Allah~

Adakah ini semangat atau sengat?

Ditulis oleh Muhammad Marzuqi Sunday 27 June 2010

Alhamdulillah, ade jugak semangat kali ni aku nak menaip kat blog ni. Dah lama mood malas melanda kat diri ni, lebih-lebih lagi kat bahagian tangan, jari-jemari ni. Mula-mula tengok blog rasa nak menulis, tapi bila buka new post je, malas nak update. | adakah aku kehilangan semangat? | Semangat yang hilanggg.
Nak bercerita, dh lama tak berkarya, buka laptop, menghadap blog orang, artikle, gambo2 example projek, duk ym, duk tngok gambo2 kenangan, dgr muzik dan yg paling penting, buat keje yang diniatkan. Semester ni aku studio 12. Mula-mula aku minta studio 4 tapi dapat 6. Studio yang ramai kaum hawa. arggrr. aku memang takley pegi dgn kaum ni secukupnya lagi. Mungkin aku kene khatam buku "men are from mars,women are from venus."

Studio dan Projek:
2 hari aku tak senang duduk, last day pre preg aku tukar studio ke studio 12. phewww.lega.ramai lelaki dan hanya 3 perempuan. ada tapi takdelah ramai sangat. | takdelah bising. opsss!
Cerita pasal studio, hari jumaat lepas, alhamdulillah aku dah selamat siapkan koleksi projek pertama sebanyak 12 buah. fuh, memang tough tapi still boleh. | sebenarnya kami sama je pelajar seni bina ataupun lain, tak tido waktu malam, tido sekejap petang, lepas kelas utk back up tido malam dh jadi perkara biase bagi pelajar universiti. Cuma mungkin sedikit panjang waktu membuat projek dan assignment subjek lain-lain. Satu projek min untuk disiapkan insyaAllah 3-4 jam | kata sahabat aku la sbb aku tak catat pun masa, pakat buat je bile ada masa. Yang penting disini doakan aku A, kalau ade A+ aku nak yang tu. taknak Re-do, kerana itu adalah suatu yang sangat meyeksakan.
Antara bende yg kene buat.Mcam dh jadi designer.

Booth:
Cerita pasal booth, aku dan biro aku dalam PERKIM Club ditugaskan utk build, atau buat booth bagi kemasukan pelajar ahli baru. Sebelum tu, kami jgak ditugaskan untuk membuat poster yang takpa tarikh pembukaan booth. Kesian beliau2 yang aku letakkan no phone kat poster tu, bertalu-talu bertanyaan dituju.maaf tapi tu antara tugas kamu ye,jgn lupa. Buka je booth 21hb, berpusu2 datang, hari pertama dah 100 lebih, ingat je nak tutup awal booth tapi ramai yg msg blom datang reg dan tanya2 esokkan hari booth dibukak atau blom. Last2 bukak je booth, terima je pendaftaran dgn rekod. Taulah mcamna nanti kami nak uruskan keahlian | aktif dan pasif. Sbbnya ramai je yg daftar, tapi mungkin tak aktif. takde kesungguhan.
Kakitangan booth sedang jaga booth.

Program:
Akhirnya aku dapat ke Kedah. trade mark yang dijumpai " Tu dioh!" Destinasi program kali ni ke Baling kedah, ke perkampungan orang asli dan rumah anak yatim. Apa yang aku dapat kat Align CenterBaling mudah mudahan dapat menjadi pengajaran yang berguna untuk semua. Pertama soal orang asli disini adalah daripada kaum atau jenis Engreto yg hanya disini wujudnya. hurm, nama spesifik satu lagi dh lupa. tapi mcamtulah khabarnya daripada soal selidik yang dibuat. Mereka masih belom matang dalam dunia siber. 80 mereka dh memeluk islam dan anak-anak muda dh mula 5bulan lepas dihantar ke pondok2 dan rumah ilmu utk pendidikan agama. Mereka sudah dapat pulang ke kg halaman mereka dan menjadi bilal dan imam, alhamdulillah.itu yang diharapkan! Mengenai anak yatim, Rumah Gemilang, di Sik, Kedah. Tempat kami tuju dan buat program. Kami sempat berprogram dgn mereka, insyaAllah moga mereka ceria dlm keadaan mereka. Tambahan lagi kat Kedah, kami dpt bljar banyak sangat perkara. Dapat buah pun tau. Durian, rambutan, duku dll.subhanallah,rezeki.
Selidik2.

Projek baru + kepimpinan:
Balik je ke bilik, tngok ada 2 projek baru kat atas meja. Duk tngok hok kawan dah ada yg separuh siap. mula dh stress, org lain dah siap, aku baru dapat. Tanpe segan silu aku bukak laptop, taip apa yang sekarang ni ada. tu dioh! Sebelum ke Baling, aku dilantik menjadi satu lagi management committee dalam satu lagi society | dirahsiakan buat waktu skrg. fuh, sangat sengit dan tough. Doakan aku dapat go on. noktah, itu jelah kot tulisan aku kali ni, sambung lenkali ye.

0 perkongsian

Pemilik Sementara

My photo
"To love someone is nothing, to be loved by someone is something, to be loved by someone you love is exciting, BUT to be loved by Allah is everything." Boleh dihubungi melalui: [ym][email]marz_focus91@yahoo.com

Pesanan Untuk Saya

Waktu Solat

Koleksi Gambar Kenangan

.

Beli Jongkong EMAS 999.9%


email/ym: marz_focus91@yahoo.com

Posts Glamor