"...andai kamu berasa dunia ini terlalu sempit utk kamu lakukan dakwah, tadahlah tangan ke langit kerana di sana luas rahmat Tuhan yang maha indah..."
(HAMKA)

: Aku tidak memiliki sesiapa dihatiku kecuali Allah~

Bengkel Sahabat PERKIM + "visit site" di Taman Jaya

Ditulis oleh Muhammad Marzuqi Sunday 31 October 2010

Salam alaik...

31hb.Sabtu. Saya dapat msg daripada kaksu untuk hadirkan diri ke PERKIM Kebangsaan. Taktau tentatif, program apa, saya dapat tahu ada talk je dari Ustaz Farid Ravi. Kalau dengar ada talk ni, ringan sikit kaki nak pergi, lagi2 daripada orang yang kita minat. (minat syarahannya). Mula2 saya sorang je confirm akan hadir, tapi last2 saya dapat 3 lagi peneman untuk hadir bengkel ni. Saya dah warning awal2 lagi kat diorang, saya tak tau program apa kat sana, kalau bosan, bawaklah diri ke mana2, be +ve.
4 wakil adun UIA Pj.heeSemua orang dewasa, dan kebanyakan muallaf
Masuk daftar diri(seb baik tak perlu bayar), saya, Syahmi, Wani dan penolong saya dalam fscc, Fatin Akmal yang hadir, wakil UIA Pj. Saya rasa, cuma 3 IPT je dalam tu. Kenapa ntah yang lain takde. Pelik. Sebenarnya, dalam hari ni saja, ada 2 pecahan kami, saya ke PERKIM Keb, presiden kelab ke PERKIM Petaling Jaya untuk meeting mengenai program dalam rafest nnti. Minta maaf kat sape2 yang tak sempat diajak, saya tak tau ada Bengkel Sahabat. Saya ingat just, talk je semata-mata. Len kali saya ajak ye, lebih2 lagi kat sahabat di DQ sana, maaf ana tak msg.

Dalam Bengkel Sahabat, banyak input kami dapat, antaranya Cabaran2 pendakwah, pengalaman mereka2 yang otai dan yang paling "bisa" ialah pengalaman ketua Malaysia dlm kapal Mavi Marmara. Saudara tu dia cerita bagaimana situasi mereka diserang oleh Israel. 9 orang sahabat dibunuh, ditembak di bawah mata. Ditembak di antara mata, atas kepada, dada. Sedih cerita pengalaman tu. SubhanaAllah, mereka syahid..

Tujuan Bengkel Sahabat sebenarnya untuk arrange semula secretariat dan bidang2 sahabat kepada elemen yang lebih spesifik. Sebelum tu, ada la talk ustaz Farid Ravi, datuk2 mengenai Bengkel Sahabat ni. Seronok la dengar pengalaman diorang. Bangga dapat tahu. Saya baru baby dalam hal dakwah dan kebajikan ni. takpe, kita cuba untuk istiqomah. Tiba-tiba terfikir lagi pasal :kalau ada zaujah saya ada minat macam saya jugak, mesti lebih hebat! hee.. ameen..ok, stop dari bengkel, saya keluar awal sejam lebih untuk berkumpul di depan ArmcopMall. Semua pelajar Architecture and Environmenal Design ada kat sana.ada element symetry kat bangunan ni, btol tak ek?
Mcam picnic
Saya dari KL, naik monorail. Setting masa cukup2, kemudian naik lrt ke Taman Jaya. Penat, sampai2 terus ambik kertas, sketch pe yang dikehendaki, cari bangunan, cari pokok, cari macam2. Akhirnya saya letih sangat2. Balik, saya rebah atas katil. Astagfirullahalazim... Saya insan biasa. Lemah kan. baru jalan2 sikit dah letih. hurm..

Esok saya bercadang ke Rumah Tititan Kasih, rumah anak yatim dan rumah ibu tunggal. Saya dah lama teringin nak ke sana. Dari cuti baru2 ni lagi, tapi saya postpone sebab saya ke Penang. Lagipun saya bertuah, esok saya tak berseorang insyaAllah, ada kawan2 sekali. Moga saya rasa lebih kuat!. Tujuan kami ke sana, nak berkongsi dengan penghuni di sana. Di samping tu, saya nak buat atau tolong apa yang patot. Just lawatan sayang. Moga dipermudakan..:-)

2 perkongsian

  1. hanisah Says:
  2. ala...g rtk x ajak!

     
  3. lain kali la..
    pah rafest, buat program sana..
    join la..:-)

     

Pemilik Sementara

My photo
"To love someone is nothing, to be loved by someone is something, to be loved by someone you love is exciting, BUT to be loved by Allah is everything." Boleh dihubungi melalui: [ym][email]marz_focus91@yahoo.com

Pesanan Untuk Saya

Waktu Solat

Koleksi Gambar Kenangan

.

Beli Jongkong EMAS 999.9%


email/ym: marz_focus91@yahoo.com

Posts Glamor