"...andai kamu berasa dunia ini terlalu sempit utk kamu lakukan dakwah, tadahlah tangan ke langit kerana di sana luas rahmat Tuhan yang maha indah..."
(HAMKA)

: Aku tidak memiliki sesiapa dihatiku kecuali Allah~

Kami dijodohkan bertemu lagi.

Ditulis oleh Muhammad Marzuqi Wednesday, 10 November 2010

Bismillahirahmanirahim...

Bak kata pepatah, kalau ada jodoh tak kemana. Kalau jodoh seseorang itu dengan seseorang yang lain walau dulu mereka berjauhan, walau mereka pernah bersengketa, walau mereka pernah bermasam muka, akhir daripada perjanjian atau qada' dan qadar Allah, mereka tetap akan bertemu dan bersama, insyaAllah. Ini berlaku pada saya. Saya baru mengenali dia, perasaan suka saya timbul bila melihat gambar dia. Sungguh mempesonakan, subhanaAllah.

Dia yang saya maksudkan tu ialah Masjid Wilayah, masjid biru yang pernah saya bertemu dahulu dan pada pandangan saya, sangat bermutu, sangat hebat designnya. Dan baru-baru ni berlangsungnya Sambutan Jubli Emas PERKIM yang ke-50 tahun di sana. Lagi seronok saya. hee. Program bertujuan meraikan pimpinan-pimpinan PERKIM yang dari dahulu kala hingga lah sekarang. Jadi, kami pun macam pemimpin jugaklah kan, turut diundang ke majlis yang gilang gemilang ni di Masjid Wilayah, Kuala Lumpur. Program sebenarnya berlangsung 3 hari berturut-turut, 5, 6 ,7hb. Pada 5hb, pameran, jualan, seminar dijalankan seperti jugak 2 hari yang lain. Tapi setiap hari ada kehadiran tetamu hebat seperti hari pertama sepatutnya Perdana Menteri kita sekarang Datuk Sri Najib Tun Razak hadir tapi atas masalah kesihatan diwakilkan oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri untuk merasmikan program, kemudian hari kedua ialah dinner bersama dengan Timbalan Perdana Menteri kita, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Matan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir dan hari last terdapat pelancaran buku yang ditulis oleh YDP PERKIM Kebangsaan sendiri iaitu Tun.

Saya dan kawan2 sebenarnya diminta untuk membuka booth kelab di sana jugak. Tapi banyak kekangan yang dihadapi. Transport lah yang sejelas2nya. Susah untuk ke sana. Saya juga turut diminta untuk menjaga booth sahabat di sana, kekangan sama dihadapi. Overall sambutan, sangat2 meriah seperti tahun lepas. Tahun lepas berlangsung juga sambutan seperti ini di tempat yang sama. Juga dilancarkan Aduan PERKIM dalam majlis tahun lepas. Alhamdulillah, program aduan tu berlangsung dengan jayanya setakat sekarang.

macam nak gi kahwin.hee tp boleh juga.thee
Suasana dalam majlis
wakil2 universiti
Dengan ahli kelab perkim ukm
6 brother di lokasi pengambaran Syurga Cinta.hee
3 Imam Muda
Satu watak.
Ucapan daripada TPM

25 perkongsian

  1. Akh ni, sokmo wat pendahuluan gitu...
    b2 tau la Akh dah besar,dah x sabar nak kahwin la tu...
    Akh, kawal perasaan....

    banyak ye tetamu-tetamu hebat yang mari...
    memang la dia cantik...Tuan pun cantik...dan suka kecantikan....
    Akh boleh aplikasi design tu, kalau Akh letak elemen2 khat...lagi mantop, Akh....



    p/s: Akh, wah...merahnya, merah untuk percubaan.....lain kali pilih putih pula ye....untuk yg sebenar....

     
  2. marzuqi Says:
  3. huh..
    insyaALLAH...

     
  4. Syakirme95 Says:
  5. huhuh..
    akh ni..
    ingt pe td.
    ayt mule2 pun dh bwat org suspend~

     
  6. Marzuqi Says:
  7. hehee...sabar ye syakir..
    ala, akh ni sapelah kan, xde orang suka kat akh ni, mgkin mustahil ayat tu jadi betol buat masa skrg..
    tapi kan tak taulah jap lagi, atau seminit selepas akh tulis komen ni camne kan..heehee Tu soal dengan Allah, Allah tentukan...:-)
    p/s: baca status akh kat header..hee

     
  8. Syakirme95 Says:
  9. ye la tu~
    hakhakhak!
    pe2 je akh ni..
    InsyaAllah jumpe la 6ti~.
    hahahaha!

     
  10. Marzuqi Says:
  11. huu..
    akh tak balik raya,
    xleh ar jumpa n dating kita yerk..
    nnti jgn tukar skoloh,
    jaga skoloh tu leklok...:-)

     
  12. Syakirme95 Says:
  13. ok2..
    huhuhu...
    sedis plok nk tinggalkn p'sklhan thn ni...

     
  14. Marzuqi Says:
  15. eyyy..jgn buat sedih2..kan dh janji nak happy je..hee
    :-)

     
  16. Syakirme95 Says:
  17. ok~
    mcm mne tk sedis..
    ade org tu cbuk memanjang smpai tk reply msj org kt cni..
    hukhukhukhuk..

    nk tnye trus la kt cni alang2 duk komen~
    1)blog pe yg duk ajo2 org ngedit blog tu..
    mar pe entah..

    2)nk template lme akh~~~

     
  18. Marzuqi Says:
  19. maaf ikir...
    jap akh msg..
    bukan sibuk, akh tak pernah sibuk pun..Ya Allah..maaf ikir, kalau akh tak balas msg, call kemudian maki2 je akh ni..akh dh blajar untuk mmbalas msg semua org..tapi cmtu ar, ad lagi tertinggal...huu

    p/s: jgn buat sungguh2 plak..:p

     
  20. Syakirme95 Says:
  21. di maafkan~
    hehehehe
    gud luck for ur life~
    peace no war~

     
  22. Marzuqi Says:
  23. yea alhamdulillah..
    nnti balik blanje makan,
    eyyt bukan akh yg belanja, ikir yg belanja..baca leklok ayat tu..huuu
    carilah yg terbaik,
    nak yg terbaik,
    kene sungguh2...penat la skit..
    akh dulu pun cari lama juga nak dapat. Tapi insyaAllah...semua yg dh ada tu, elok je kalau pandai kita jaga....ni pasal templete tau..jgn salah faham..;-[

     
  24. Syakirme95 Says:
  25. ok2..
    huhuhuh

     
  26. nursyuhada Says:
  27. blanja syakir jeke??nk jgk..hehe..anda sangat merah yer akh..ahaks.=P

     
  28. Marzuqi Says:
  29. syakir slalu blanje akh..
    mintak dgn dia~ :p

     
  30. nursyuhada Says:
  31. ok..
    kepada syakir95..nk minx belanja(wat2 x malu)boleh?ok,thanks,diam tnda setuju..hoyeh2..

     
  32. Marzuqi Says:
  33. Sian kat dia..nnti xckup, akh jgk kene tmbah.biasanya mcam tu..:-p

     
  34. Syakirme95 Says:
  35. tk mau..tk mau...
    akh la plak blnje kali ni..
    hehehe!
    mne tau klu syakir dpt melepasi target pepse PMR~
    akh kne blnje la jwb nye~

     
  36. Marzuqi Says:
  37. akh blanje ea??hurm..cadangan bagus. Tapi tngok la akh tgah kaya atau tak. Kalau kaya, boleh je. Jadi, doakan akh kaya ye..hee

     
  38. Syakirme95 Says:
  39. amin~
    hehehehe..
    klu kaya~..
    kne blnje syakir sokmo la.
    hhakhahkahakhak..

     
  40. Marzuqi Says:
  41. ameen...
    ok, sokmo bg pndpt akh 3 tahun skali kan..hee

     
  42. Syakirme95 Says:
  43. hehehe...
    pening kple duk memilih~

     
  44. Marzuqi Says:
  45. jangan pilih yang terbaik,
    tapi pilih yang boleh kita mengubahnya jadi terbaik!!!

     
  46. Syakirme95 Says:
  47. ok2..
    sorg lgi perunding imej blog yg bgus~

     
  48. Anonymous Says:
  49. NANTI dah jumpa..
    tunjuk la yeee...

     

Pemilik Sementara

My photo
"To love someone is nothing, to be loved by someone is something, to be loved by someone you love is exciting, BUT to be loved by Allah is everything." Boleh dihubungi melalui: [ym][email]marz_focus91@yahoo.com

Pesanan Untuk Saya

Waktu Solat

Koleksi Gambar Kenangan

.

Beli Jongkong EMAS 999.9%


email/ym: marz_focus91@yahoo.com

Posts Glamor