"...andai kamu berasa dunia ini terlalu sempit utk kamu lakukan dakwah, tadahlah tangan ke langit kerana di sana luas rahmat Tuhan yang maha indah..."
(HAMKA)

: Aku tidak memiliki sesiapa dihatiku kecuali Allah~

Baktisiswa dan Jalinan Kasih

Ditulis oleh Muhammad Marzuqi Saturday 26 February 2011

Bismillahirahmanirahim...

Sekarang, cfs IIUM dah mula legang, bayang2 pelajar dah susah nak nampak. Kalau nampak pun di kawasan Leadership and Student Department atau Mahallah2. Saya pula akan balik menghantar barang2, projek2 ke rumah akak atau abang petang ni(26hb). Semalam abang dah angkut sikit barang2. Memang rushing dan %&@#^, balik dari restaurant (sbb ada jamuan 2 bilik sikit), terus berlari lepas makan (xelok) tinggalkan yang belum sudah kat situ, abg dah tunggu 5 minit awal.haish.. Semalam brg tak pasti ke rumah siapa, abg atau akak. Tapi, dua2 rumah dekat je, USJ 2 abg, USJ 3 akak. Drive 2 minit sampai.

Hurm, kat atas tu ialah logo Baksis yang baru. Jika ditanya kenapa bentuknya macam tu, ia sebab tujuan baksis tu sendiri. Kita turun ke Kampung tu adalah untuk mendekatkan diri kita (mahasiswa) dengan masyarakat. So, ia lebih nampak macam cinta seorang saudara dengan saudara yang lain. Kira nampak macam 'dekat' la. Jadi, baksis atau baktisiswa kali ni akan dijalankan di Kampung Kuala Bagan Tiang, Parit Buntar, Perak Darul Ridzuan. Bilakah? 27hb Feb hingga 7hb Mac. 9hari disana. Entah la macam mana rasanya nanti. Bawa2 banyak berfikiran positive jelah.


Banner dan bunting, projek saya juga. haha. Senang nak buat kalau idea tu ada. Alhamdulillah kerja saya dah siap separuh. Tinggal sikit lagi untuk dilunaskan hari ini.

Kemudian, dalam perancangan saya lagi untuk cuti ni, saya akan bercuti sekejap selama 10 hari sebelum ke Perkampungan Orang Asli Lubuk Legung,di Kedah pada 17hb -20hb Mac. Perkampungan Org Asli berketurunan Negroto atau biasanya dipanggil Kensiu. Waktu saya buat survay tahun lepas, kami dimaklumkan bahawa kampung tu satu-satunya kampung yang terdiri daripada masyarakat orang asli yang berketurunan Kensiu di dalam Malaysia. hurm... Tapi ni semua rancangan saya. Tak pasti lagi dapat pergi atau tak. My parents i.Allah selalu bagi untuk buat kerja dakwah.:-) Tu je untuk entry kali ni. sekian.
Sewaktu pegi survay di Baling

13 perkongsian

  1. Unknown Says:
  2. marzuqi..nak ikut jugak..haha...tp kalau parent saya bagi la ye

     
  3. bagi info kat sis ain.

     
  4. faqrul Says:
  5. insyallah kita jumpa kat baling nanti.

     
  6. amirah.rubi Says:
  7. T____T sedih xdapat join jalinan kasih..

     
  8. awat xdpt?

     
  9. amirah.rubi Says:
  10. nak p lawat kakak time tuh..kire cam family matters gak r..uhuk2..kenape lar tarikh tuh T.T jangan lupe share nanti^^

     
  11. kesiannya,
    lawatlah akak dlu, pastu dtg lah program.:-) bagus tak idea?

     
  12. amirah.rubi Says:
  13. This comment has been removed by the author.  
  14. amirah.rubi Says:
  15. kalaulah sempat T.T 19hb malam baru balik ganu..20hb kan dah abes program..sob3..xpe lah,hope u guys enjoy without me..ecece,gurau2..haaa~

     
  16. mcam jauh je tmpat melawat. Jepun ker? Australia? hee. awalkan masa melawat. bagus tak idea kali ni?hee

     
  17. amirah.rubi Says:
  18. memang bagus bebenor lar tuh..
    kalau betul jepun,memang dah cancel awal2 dah >< haaa~

     
  19. jgn cancel, tukar nama abg tiket tu.:-p
    camnilah, sudahkan melawat tu a.k.a bercuti..klu smpt, trjun ke kedah.

     
  20. amirah.rubi Says:
  21. erkk..boleh pulak camtu=p hm,ok2,insyaAllah~ tp rase cam tak smpat gak T.T
    doakan kslmtn kite nih kat sabah nanti eh..tgah hot lak psl tsunami~innAllahamaa'na

     

Pemilik Sementara

My photo
"To love someone is nothing, to be loved by someone is something, to be loved by someone you love is exciting, BUT to be loved by Allah is everything." Boleh dihubungi melalui: [ym][email]marz_focus91@yahoo.com

Pesanan Untuk Saya

Waktu Solat

Koleksi Gambar Kenangan

.

Beli Jongkong EMAS 999.9%


email/ym: marz_focus91@yahoo.com

Posts Glamor