"...andai kamu berasa dunia ini terlalu sempit utk kamu lakukan dakwah, tadahlah tangan ke langit kerana di sana luas rahmat Tuhan yang maha indah..."
(HAMKA)

: Aku tidak memiliki sesiapa dihatiku kecuali Allah~

Mesti kita balas cintanya ❤

Ditulis oleh Muhammad Marzuqi Saturday 16 April 2011

Bismillahirahmanirahim....

Assalamualaikum... Cinta itu indah. Setiap orang ada cintanya masing2. Cinta pada ahli keluarga, masyarakat, saudara2, pasangan masing2 dan sepatutnya cinta pada nabi dan Allah. Jika bercakap soal cinta, sangat cantik dan suci. Cinta yang tak dinodai, sangat menenangkan jiwa.Yelah, tak perlu berfikir tentang masalah cinta. Andai kita jatuh cinta, seharusnya kita mencintai dengan kesetiaan, kefahaman, bertolak ansur, lemah lembut dan banyak lagi yang perlu dititik beratkan. Segalanya untuk mensuci dan mengharmonikan cinta. :-) Cinta ibarat gubahan bunga, perlu dihias dan dirapikan, agar ia nampak cantik dan kemas. Kemas seperti blog ni.:-)) Abislah bila pemilik blog ni bercakap soal cinta. :p

Sedang asyik mendengar2 lagu nasyid dan bergelak ketawa sorang2 dengan video maharajalawak di laptop akh Najib di UIA Gombak ni, terdetik untuk berkongsi satu klip video yang boleh menginsafkan kita. Mengenai cinta seorang nabi kepada umatnya iaitu KITA. Cari punya cari, rupa2 ada di youtube.(sebenarnya dah agak dah). Tentu anda semua akan berasa seperti saya rasakan, rasa sayu tapi bahagia. Siapakah kita di bumi Allah ini. Rasul kita Muhammad mencintai kita, bilakah masa kita untuk membalas cintanya? Cuba ambil sesuatu yang baik daripada klip ini. Moga diberkati.


"Allah tuhanku, Muhammad Nabiku."

8 perkongsian

  1. Selawat dan junjungan ke atas baginda...

     
  2. Illusion~ Says:
  3. Cinta Rasul kpd kita sbg umat Baginda xkn standing dgn ap yg kita cuba lakukn utk buktikn cinta kita pd Baginda.
    Nowadays,a lot of people say dat they love Rasul but when being ask about Sirah Rasul they didnt know...so sad .
    Suburkn cinta kte kpd Baginda dgn bykkn m'baca sirah,selawat&amalkn sunnah Baginda.

     
  4. assalamualaikum

    selawat dan salam atas Junjungan Nabi Muhammad SAW.

    Berkata Al-Barra' ra bahawa Nabi saw bersabda : "Segala doa itu terdinding (terhalang untuk dikabulkan) daripada langit sehingga orang yang berdoa itu mengucapkan selawat untuk Muhammad dan keluarga Muhammad."

    http://www.ustaznoramin.com/2011/04/bersyukur-dan-memperbanyakkan-selawat.html

     
  5. Rasulku kekasihku~

     
  6. Anonymous Says:
  7. Adakah kita bertemu dengan orang yang salah?

    Kita takkan pernah bertemu dengan orang yang salah.Sbb setiap manusia yang kita temui itu, tentu memberikan makna sesuatu pada kita.

    Baginda tak pernah salahkan umatnya malah selalu membetulkan mereka.Semoga kita dapat membalas cintanya (n_n)V

     
  8. menangis tgk video ni, sedihnya, Akh...
    Rasulullah syg sgt kita...sayaang sgt..
    b2 xmboh ckp dkt org lain, b2 nak kata diri b2 sendiri, kata syg Nabi, tapi byk sirah Nabi b2 x tahu..kalau kak2 usrah tanya, mesti senyap je..
    skrg b2 rasa b2 jht sgt..
    mulut je ckp cinta Nabi..tapi..
    ya Rasulullah, maafkan umatmu ini..

    takutnya, bagaimanakah nanti di sana..
    tambah takut tgk dunia skrg..ingtlah kematian..ingat akhirat...setiap apa kita buat hari ni, fikir apakah punya saham di akhirat...hati, bersihkan hati..Allah pandang pada hati..

    syukran Akh atas perkongsian video ni..

     
  9. lagi..tertinggal..
    suka lagu ni, Wahai Kekasih, Nazrey Johari....sgt syahdu..menginsafkan diri..b2 suka sgt lagu ni..pertama kali dgr ms kak2 usrah tunjuk video, ada lagu ni..

     
  10. Saya sempat tonton movie 'the message' sewaktu di program MUDAH'11. Program tarbiyyah diri. best cite tu, cite mengenai sirah nabi. Lepas tonton separuh, kami diminta berbincang2, lagi sronok...:-)

     

Pemilik Sementara

My photo
"To love someone is nothing, to be loved by someone is something, to be loved by someone you love is exciting, BUT to be loved by Allah is everything." Boleh dihubungi melalui: [ym][email]marz_focus91@yahoo.com

Pesanan Untuk Saya

Waktu Solat

Koleksi Gambar Kenangan

.

Beli Jongkong EMAS 999.9%


email/ym: marz_focus91@yahoo.com

Posts Glamor