"...andai kamu berasa dunia ini terlalu sempit utk kamu lakukan dakwah, tadahlah tangan ke langit kerana di sana luas rahmat Tuhan yang maha indah..."
(HAMKA)

: Aku tidak memiliki sesiapa dihatiku kecuali Allah~

Drama Melayu! Nur Kasih.

Ditulis oleh ...:: MeNiTi HaRi ::... Saturday 12 September 2009

Lagu Tema Nur KASIH:
"Lewat ini kurasakan kasih kian kudambakan
resah hati yang ku pendam pada takdir
nur kasih, nur kasih, nur kasih...
aku kembali kerana masih mencari yang hakiki sinar pasti
janji suci yang abadi
nur kasih.."

DOWNLOAD LAGU NUR KASIH HERE!


Kisah 2 beradik anak kepada ustaz yang mempunyai karakter yang totally berlainan. Si Abg,Aidil seorang mahasiswa Undang-undang dari Mesir, manakala si adik, Adam mahasiswa Architecture dari United Kingdom. Selepas pulang dari Mesir dan UK utk menziarahi parents diorg, Aidil terpandang Nur Amina yang cantik zahir dan akhlaknya. Aidil memberitahu isi hatinya pada ustaz, ayahnya, namun ustaz meminang amina untuk adik Aidil, Adam kerana mahu menjaga Aidil yang mungkin boleh alpa dan lalai dalam kehidupannya. Ustaz tahu Aidil telah mature untuk menjaga dirinya dan iman dalam kalbunya.

Tetapi, Amina seperti tidak setuju dengan rancangan pernikahan itu kerana dia baru sahaja menerima tawaran melanjutkan pengajian di International Islamic University Malaysia dalam bidang architecture jgak seperti Adam.Namun, Amina tak mampu menahan perjanjian parents nya dgn ustaz yang mengiginkan mereka berkahwin. Maka bermulalah kisah gantung tak bertali terhadap Nur Amina. Dia ditinggalkan di Malaysia, manakala Adam ke UK, malah bermain kayu tiga. Nur Amina meneruskan pengajiannya di UIA tanpa pengetahuan parentsnya sedangkan Adam pergi tanpa khabar lagi. Saksikan lagi episode crite ni.best lah jugak!

BALIK kg skrg nie, rasa je aku nak download semua episode Nur Kasih. Ntah brape episode aku tertinggal.Akak aku kat KL pun minat cite ni, rela tngok lepas sahur jam 5 ulangan tuh.

2 perkongsian

  1. sedap2
    tapi xleh tgk ngat sbb pkl 9.30 ibu
    b2 nk tgk semanis kurma ^_^

     
  2. rabiatul fatimah azzahrah..lame menyepi atau akh yg tak menyapa?
    mmg, akh pom x ley tengok!sbbpe auu..
    sbb kalu nk tngok kene berebut tv dgn member2..
    gaduh2 sampai berdarah lu..mgkin la..he3

     

Pemilik Sementara

My photo
"To love someone is nothing, to be loved by someone is something, to be loved by someone you love is exciting, BUT to be loved by Allah is everything." Boleh dihubungi melalui: [ym][email]marz_focus91@yahoo.com

Pesanan Untuk Saya

Waktu Solat

Koleksi Gambar Kenangan

.

Beli Jongkong EMAS 999.9%


email/ym: marz_focus91@yahoo.com

Posts Glamor