"...andai kamu berasa dunia ini terlalu sempit utk kamu lakukan dakwah, tadahlah tangan ke langit kerana di sana luas rahmat Tuhan yang maha indah..."
(HAMKA)

: Aku tidak memiliki sesiapa dihatiku kecuali Allah~

Halawatul Wida’

Ditulis oleh ...:: MeNiTi HaRi ::... Wednesday 3 February 2010


Salam keamanan buat sahabat, Halawatul Wida’, majlis penutupan, perpisahan brothers dan sisters 2nd year K-UIA. Mesti tertanya-tanya kan apekah K-UIA ni? Bukan korang je tertanya-tanya mungkin orang yang mengikuti usrah ni pun masih ada lagi yang belom kenal apakah K-UIA atau nama panjangnya KARISMA UIAM. Secara ringkas,sebenarnya K-UIA ni adalah satu usrah yang kurang terkenal di sini.Dibawag NGO yang berdaftar yang ada berobjektikan mengislahkan orang selain diri sndiri jgk. Kalau waktu sekolah dulu, KRJ, . Kalau dulu konsep usrah atau halaqah lebih menekankan tarbiah para ahli, skrg ditambah lagi dengan mengislahkan orang lain plak.

Banyak badan-badan atau Usrah kat UIA ni. Kalau tak silap kira, 4 atau 5 badan atau NGO yang adakan usrah. Karisma ni major, semua IPT ada usrah ni. Alhamdulillah, ak diangkat dari KRJ terus ke KARISMA. Cikgu Mashita orang kuat surah ni kat TRG salurkan nama aku terus kpd Amir IPT aku. Alhamdulillah dari sem pertama aku dibwah dlm usrah,ke program2.

Itu adalah salah satu usrah yang aku ikuti. Satu dah cukup kata Naqib aku, kenapa nak banyak2 sedangkan bende yang kita dapat sama je yang berlainan cara penyampaian dan pemikiran serta tafsiran yang mungkin boleh mengelirukan kita kalau masuk 2,3 usrah. Kejarla yang yang termampu, yang dikendong jangan sampai jatuh bertaburan plak. Kenapa masuk usrah?kenapa memilih KARISMA? Takdir Allah yang menjodohkan aku dengan usrah ini. Ikhwah dan akhwat karisma memang susah nak jumpa, usrah kami terbahagi kepda beberapa bahagian dipimpin Naqib yang berlainan, jadi akhwat dgn naqibah len, ikhwah dgn naqib len. Cuma bila ada program kat luar je kami disatukan. Mulalah x kenal mana satu dari IPT yang sama. Aku dibagi peluang sekali kenal akhwat time jadi committee satu talks baru-baru ni. Hah, aku dua orang je ikhwah dalam program tu 1st year. Amir k-uia cam tahu2 je aku nak berkenalan dengan mereka dan ahli2 lain.dapat la jugak kenal ramai, tapi 2nd year yg ramai tu, 1st year malu2.

Kat sini boleh nak bagitaunyer buat adik-adik bila masuk IPT nnti, carilah badan usrah atau buat sendri usrah. Kalau kat laur negara tu memang boleh dikatakan agak sukar daripada cakap kawan2 la, tapi nak seribu daya tak nak seribu dalih kan, kat negara kita ni mudah, suatu gift kat adik2 sbb i.Allah akan adanyer. so, sekian buat waktu ni.

0 perkongsian

Pemilik Sementara

My photo
"To love someone is nothing, to be loved by someone is something, to be loved by someone you love is exciting, BUT to be loved by Allah is everything." Boleh dihubungi melalui: [ym][email]marz_focus91@yahoo.com

Pesanan Untuk Saya

Waktu Solat

Koleksi Gambar Kenangan

.

Beli Jongkong EMAS 999.9%


email/ym: marz_focus91@yahoo.com

Posts Glamor