"...andai kamu berasa dunia ini terlalu sempit utk kamu lakukan dakwah, tadahlah tangan ke langit kerana di sana luas rahmat Tuhan yang maha indah..."
(HAMKA)

: Aku tidak memiliki sesiapa dihatiku kecuali Allah~

2 hari di Asrama Darul Falah(Asdaf)

Ditulis oleh Muhammad Marzuqi Wednesday 17 March 2010


2 hari di Asrama Darul Falah(Asdaf) dari 13-14hb Mac. Seramai 26 ahli dan pimpinan perkim di uia turun padang meraikan penghuni dan tetamu di asdaf dibawah Majlis Ihtifal di sana. Intro untuk Asdaf, Asdaf ni ialah pertubuhan yang dikawal penuh oleh PERKIM. Ia menepatkan seramai aggaran 50org pelajar dari pelbagai peringkat umur-7-17 tahun, yang telah dipilih dari kampung2 pedalaman, anak-anak yatim dan orang asli. Selain NGO yg tertera diatas tu, banyak lagi jabatan, kementerian yang support asdaf ni. Mereka banyak support pelajaran, permakanan dan penginapan mereka-pelajar-pelajar asdaf.

Kembali pd majlis ihtifal td. Majlis ni bermula/berlangsung pada sebelah malam 13hb sehingga 14hb.

mlm 13hb:
- Ucapan Pengerusi Asdaf
- Nasyid
- Hafazan
- Drama
- Tilawah Al- Quran
- Anugerah kecemerlangan Pelajar

siang 14hb:
- Larian
- Sukaneka
- Ucapan penutup
- Penyampaian hadiah dan cabutan bertuah.


Kami committee dari uia ditugaskan utk bantu2 meringankan bebanan tugasan sukarelawan disana. Skop tugasan kami berkisar lebih pada sukan pada siang hari 14hb tu. Dengan cuaca yg panas2 berair tu, alhamdulillah kami dapat kawal program bermula larian pada jam 7.30 pagi hingga aktiviti sukaneka di ptg hari.

Bekerja dgn sahabat2 yg peramah ni mmg seronok, bnyk bende yg lucu dan yg perlu dipelajari. Usrah pun sempat dbuat time2 nak balik, mgnai "couple!"-pedas. Diakhir program, dilksankn majlis penyampaian hadiah dan cabutan brtuah. Suka tngok adik-adik yg happy bila dapat hadiah. Cabutan brtuah pulak, hadiah grand tv dimiliki Nurain- s/u aku dulu dan skrg. Aku, abglokman dan azlina cuma dpt hamper dan kawan2 lain pun dpt cabutan brtuah dilast2 program.

Hadiah dan barangan program banyak disponser oleh agensi2 luar dan persendirian.Terma kasih dan Alhadulillah. Next program, ke Perkampungan Orang Asli d Perangkak-bleh naik bot. Should i go there??still thinking lor.

2 perkongsian

  1. Anonymous Says:
  2. Salam.. Rse cm sdey je x dpt ikut progrm asdaf.. Nk g, tp, x dpt.. Neway,Sgt2 bgus aktiviti kesukarelawan cmni.. ^_^ -dak jb-

     
  3. salam..xper,ada peluang lain join la nti.mestilah bagus kn, kalu xbagus xde ak join.hehe..-dak trg-

     

Pemilik Sementara

My photo
"To love someone is nothing, to be loved by someone is something, to be loved by someone you love is exciting, BUT to be loved by Allah is everything." Boleh dihubungi melalui: [ym][email]marz_focus91@yahoo.com

Pesanan Untuk Saya

Waktu Solat

Koleksi Gambar Kenangan

.

Beli Jongkong EMAS 999.9%


email/ym: marz_focus91@yahoo.com

Posts Glamor