"...andai kamu berasa dunia ini terlalu sempit utk kamu lakukan dakwah, tadahlah tangan ke langit kerana di sana luas rahmat Tuhan yang maha indah..."
(HAMKA)

: Aku tidak memiliki sesiapa dihatiku kecuali Allah~

Omongku bukan kosong.

Ditulis oleh ...:: MeNiTi HaRi ::... Thursday, 11 March 2010

Ni adalah buah hati aku lagi.he2 Namanya Nur Dania Insyirah. Gambar diambil time umo 2 minggu lebih tapi skrg dah..+-, 28Dis aritu lahir, kirela sndiri. Melihat pada raut wajahnya serupa tak dgn aku?haha. Ni anak akak aku, mirip aku tu takdelah, sama mgkin.haha. Anak adalah anugerah tuhan pada hambanya. Ramai orang mahukan anak, zuriat, pewarisnya kelak. Anak yang soleh membantu kita memasuki syurga, syurga yang dikejari, diingini oleh umat islam.

Menulis mengenai anak-anak kecil, cuba lihat kebelakangan ni, ramai kanak-kanak didera, dibunuh tanpa belas kasihan. Apakah manusia skrg kembali k zaman jahiliah? anak-anak, terutamanya anak-anak perempuan dibunuh, ditanam hidup-hidup. Tiada lagikah sifat kemanusiaan, sifat belas kasihan? Nauzubillahiminzalik'. Perkara ini jga berkaitan dgn dadah dan arak yg telah diharamkan Allah. Apabila tiada akal lagi, tingkah laku tiada batasan. Soal dadah skrg pun berleluasa. Di negeri sendiri baru-baru ini 2 kes tangkapan besar tlah dibuat. Apa nak jadi? tepuklah dinding ker, tiang ker kmdian tanya. Kalau taknk, tak payah tepuk-tepuk, tanya je diri sendiri.moga kita terjaga lagi.i.Allah.
*Ayat skema.

7 perkongsian

  1. Anonymous Says:
  2. Haha.. Sama la muka ngan kau, Marzuki.. ^_^ -syafuad-

     
  3. marzuqi Says:
  4. yeker?ko dh abis komfirm ni?haha

     
  5. husna Says:
  6. suke name anak sdare nta...^_^
    p/s: ad anak sdare=dh jadi pak cik=dah tua...

     
  7. marzuqi Says:
  8. to husna.
    eii mane ad formula tu,salah tu.
    gini formla dia,
    ad anak sdare=dh jadi pakcik=pandai jaga anak-anak=matang=selesai 1 syarat jd dewasa.hehe

     
  9. Anonymous Says:
  10. Komen ikhlas aku ni taw.. Mknenye muka ko ade gak la sket2 cm baby tu, xde la nmpak tua.. huhu.. ^_^
    -syafuad-

     
  11. wah..comel...^_^
    nama ank sedare Akh sumenye sedap2...sorang damia humaira..
    hak baru..dania insyirah...
    Insyirah ank kak ma ork...Akh penah tulis dh rasa...
    ank sedara Akh panggil mende...Ayah Qi? (haha, mmg bunyi mcm dh tua)

    haah, Akh..
    skrg byk kes buang bayi...dera kanak2..
    xdk rase belas kasihan ke, geram rase b2,budak2 bukannya faham mende2,kecik agi, sampai hati wat gitu...nauzubillah

    dunia skrg menakutkn...kene pandai jaga diri...iman pembenteng diri...huu..

     
  12. marzuqi Says:
  13. nama akh sedap dop??hehe..dorg pnggil ayycikk lorr..matang je kan. huuhuhu..

    bab tu,b2 buka paper.sperti tiap hari ada bende2 gitu.tak twlah.tepuk dada tanya iman.moga dijauhi perkara mgkar.

     

Pemilik Sementara

My photo
"To love someone is nothing, to be loved by someone is something, to be loved by someone you love is exciting, BUT to be loved by Allah is everything." Boleh dihubungi melalui: [ym][email]marz_focus91@yahoo.com

Pesanan Untuk Saya

Waktu Solat

Koleksi Gambar Kenangan

.

Beli Jongkong EMAS 999.9%


email/ym: marz_focus91@yahoo.com

Posts Glamor