"...andai kamu berasa dunia ini terlalu sempit utk kamu lakukan dakwah, tadahlah tangan ke langit kerana di sana luas rahmat Tuhan yang maha indah..."
(HAMKA)

: Aku tidak memiliki sesiapa dihatiku kecuali Allah~

Archi | Annual General Meeting Kelab PERKIM.

Ditulis oleh Muhammad Marzuqi Friday 9 July 2010

Barakallah alaik...SALAM.lihat seperti pintu gerbang utk majlis perkahwinan kan. Hurm, ni adalah Annual General Meeting Kelab PERKIM kt CFS IIUM Pj. Suatu kelainan daripada AGM society dan kelab lain. Mana dapat idea ni? Rasanya daripada charity Dinner Rafest dulu. Tapi masih tak sehebat Charity Dinner Rafest, Dean takde, Datuk takde, orang2 Pusat pun sorg je dtg.hurm..Apa-apa pun, hiasan kali ni cantik, hijau putih, sangat2 hebat. Tahniah kepada semua committee dan management committee. Yg lebih cantik ada pintu gerbang ni, pusat pameran, pondok di atas pentas dan lain2 lagi la. Kali ni aku tekad nak jadi committee, post lepas aku cakap aku nk jadi PC kn. So, programme malam tu, aku yg punya, haha..Aku selesa berjalan2 di merata-rata tempat, tak seperti di Charity Dinner dlu, rasa mcam kaku je duduk di meja VIP, bersama orang besar2. haiz, tak sangka, dan tak kenyang perut jgk.

Kami.Gimmick sorg ustaz dtg ke perkampungan org asli.

Adik2 anak Yatim. | sepatotnya dorg tak didudukkn semeja, tapi nk buat camne, dorg still nk dudk semeja.
Dulu aku tak tahu abah duduk kat mana time C.Dinner, kali ni dia aku layan jadi VIP, masuk bilik VIP bersama2 VIP lain.
Gimmick orang asli | Hebat dgn aneka bunyi.

Pintu Gerbang kakngah | yg baru lahirkan anak lelaki baru2 ni.

AGM ni mgkin simple, tapi berbaloi untuk kebahagiaan semua orang. Maybe la. Alhamdulillah, dengan kerjasama ummi dan abah, dapat kami committee2 dan management committee melunaskan janji utk membuat AGM Gempak di UIA. Memang msalah2 kecil timbul dari awal malah last mnit pun ada. Dari awal tu biasalh masalah tu bleh diselesaikan, msalah last minit mcam alas kerusi hanya dapat di vip je, backdrop takde, masalah susunan meja buffet dan hiasan2 lain dpt diselesaikan dgn aman damai. huh, kene cekam dan kenejeling gak aku, asyik2 pujuk ummi utk itu dan ini. Tapi nak buat camne, kami nak yg terbaik, terpaksalah. Tapi ni semua kerja2 kawan2 aku yang boleh dikatakan sangat cekap dan kreatif. Kawan dlm perkim mahupun kawan sebilik yang sanggup turun utk bantu kami hias dewan. Syukran Fifi dan Faris. Mengenai kain pulak, kami pinjam kat (Architecture Society) | IDEA dan (Cultral and Art Club) | CAC. Siapa lagi nak bantu kan kalau tak kawan2, ni semua berkat ada kawan lain2 society, dapat pinjam, tak payahla membazir duit utk beli. Backdrop plk, mula2 adelah salah faham sdikit, biasalah keje dgn ramai org, salah faham mesti ada, xnak buat, nk guna slide dan mcam2 lagi. Last2, ptg tu aku taip dan bagi dorg print. Elok, cantik je kawan2 aku hias, agak simple tapi ckuplah sebagai TITLE programme kami. Aku percaya, "Allah akan bagi kita kesenangan bilamana kita mahukan sesuatu perkra itu terbaik utk orang lain. Kita bekerja utk orang lain, kerja agama."

Dengan kehadiran 20orang anak yatim dari Rumah Penyayang Flat Sri Sabah, program malam tu lebih ceria. insyaAllah mereka pun ceria. Sekali lagi Alhamdulillah, program ni aku dapt menyumbang kpd kawan2 aku, kalau dulu dorg yg berdiri, kali ni aku yg berdiri, dorg duduk enak di kerusi dan meja bulat. Mungkin utk kali terakhir aku ditugaskan sedemikian, atau mgkin ni jugak last aku handle programme yg diatas kertas kerjanya tertulis nama aku. Lepas ni mgkin aku hanya seorang pemerhati kelab ni. hurm..:,( Aku hanya mengagak, Allah merancang sepenuhya. I'm nobody.

0 perkongsian

Pemilik Sementara

My photo
"To love someone is nothing, to be loved by someone is something, to be loved by someone you love is exciting, BUT to be loved by Allah is everything." Boleh dihubungi melalui: [ym][email]marz_focus91@yahoo.com

Pesanan Untuk Saya

Waktu Solat

Koleksi Gambar Kenangan

.

Beli Jongkong EMAS 999.9%


email/ym: marz_focus91@yahoo.com

Posts Glamor