"...andai kamu berasa dunia ini terlalu sempit utk kamu lakukan dakwah, tadahlah tangan ke langit kerana di sana luas rahmat Tuhan yang maha indah..."
(HAMKA)

: Aku tidak memiliki sesiapa dihatiku kecuali Allah~

McLEAD dan Induction Course

Ditulis oleh Muhammad Marzuqi Saturday 7 August 2010

Salam alaik... sehari demi sehari, lama2 jadi minggu, minggu demi minggu, lama-lama jadi bulan. lamanye dok
nulis dalam blog ambe nie weyh. Tengok org punye blog duk update sokmo tiap minggu, dengki sero. Kita ni duk gitu je, berhabuk.. ish, kalu rumah tggal tu kire gitu ar, habuk2, kene sapu mula.

Pe yg menghalang aku sangat nieyh? Benonye takdop gape penghalang, cuma diri ni je yg 'segan2 malas' nk menulis.

Baru2 ni aku ad join COURSE2 organised by U aku ni. Management Course for Student Leader di Agrotek Garden Resort, Selangor. Pastu next week lepas tu ad Induction Course for Foundation Student Coordination Council di Hotel and Resort, Banding Lakeside Inn.Gerik, Perak. Aku terlibat secara langsung. Course yg pertama tu nama pendeknya McLEAD, program tu dikumpulkan president2 kelab u kami dan semua fscc untuk bincang projek2 dorg setahun. Banyak bende blajo kat sini. Dari protokol makan di meja, sampailah camne nak buat keje pengurusan dalaman ni. Alhamdulillah rezeki ilmu tu aku dapat.

Kat sini, tempat dia very environmental, landscape yg indah2, berbukit2. Mungkin yg berbukit2 tu ad org takdapat terima kot. Tapi bagi aku ia mencabar. Lagipun bilik aku duk dekat dewan utama. So, ape2 aku dekat, tak naik bukit. hee. Biase bincang2 kat dewan tu je. Separate Kampus pun, separate dlm tu gak. Tapi yg kureng skit, surau dan bila makan jauh skit dari bilik aku. surau lagi jauh. Makan tu dekatla skit tapi dua2 kene turun dan daki bukit. Yg nih agak memenatkan.

Ape apepun, course ni byak benefit terpalit kat sesape yg join, kalau tak, rugi ar kan. thanx ar kat semua press dan yg hadir coz menyenangkan keje kami, student coordinate ni wak keje. Walaupun kami takleh tido utk siapkan almanic korang. Syukur takde yg gaduh besor utk dptkan program, cuma yg serius2 tu ada lah, tp korg very professional. mcam duk dalam dewan parlimen, tapi speaking je. Alhamdulillah semua selesai. ada yg dapat kawan baru tu biaselah kan, aku ni dapat anok2.
Crita pasal anok ni, kami kat sana dibahagi kumpulan. Aku dapat nama Sulaiman-Father. means aku adalah bapak kat anak2 aku. Anak semua ada 15 orang. haha..skit ag ni, nak byk agi kalau bleh, dapat anak2 yg soleh dan solehah menyebabkan famili ni dapat no 1. alhamdulillah.

Hotel kat Perak ni le.


Ni crite kat Induksi Course plak, Group aku pun dapat no 1.huhu.Alhamdulillah. Kat induksi, projek2 besor kami student coordinate plak dibincangkan, Baksis, BSC, SMAC, RAFEST. Ni pun hot gak tempatnya. Aktiviti berkayak, jungle tracking tu yg bestnye. Aktiviti berkumpulan pun best gak, ad kene buat kasut dgn telur. time ni yg best dapat bagi idea yg terpendam ni utk luluskan kasut telur ni dieksport ke luar negara. Alhamdulillah, ksut telor kami tak pecah walaupun the biggest one guna. Kayak ni plak lagi best, aku, asstan aku dan 2 lagi mates naik satu rakit. Pusing2 tasik sukahati kami. haha. tapi agak lengoh tangan selpas pulang. Jungle tracking lak semua org dengki knpe aku tak kotor. Aku duk senyap jela, padahal aku rase je nak kate yg track tu tak mencabar sangat.

Duk masuk kampung orang asli yg penuh onar dan duri lebih 10 kali mgkin mmbiasakan aku. Siap bleh berlari dan lompat2 agi. dahla duk depan skali. huh. Tapi sakit telinga la duk depan, duk kene jerit dek ustazah bersama suaminya. Bukan aku buat salah, tapi ad je bnyi sbb dia tegelincir. Berlakulah aksi hindustan aku terpandang bile si heroin tu nak jatuh. huh

Melalui 2 course ni, byk input dpt. Minta2 bende yg dibuat dan dibincang kat sana jadi pegangan dan okaylah dibuat kat kampus kelak. Minggu ni ada program Perkim Club. Hayoo, aku tak dapat participate, just tngok2 gitu je. maaf ye. Ape2 pun aktiviti semuanye best, cadang2 nak balik trg plak ni. Bila? Minggu depan ok? InsyaAllah.

0 perkongsian

Pemilik Sementara

My photo
"To love someone is nothing, to be loved by someone is something, to be loved by someone you love is exciting, BUT to be loved by Allah is everything." Boleh dihubungi melalui: [ym][email]marz_focus91@yahoo.com

Pesanan Untuk Saya

Waktu Solat

Koleksi Gambar Kenangan

.

Beli Jongkong EMAS 999.9%


email/ym: marz_focus91@yahoo.com

Posts Glamor