"...andai kamu berasa dunia ini terlalu sempit utk kamu lakukan dakwah, tadahlah tangan ke langit kerana di sana luas rahmat Tuhan yang maha indah..."
(HAMKA)

: Aku tidak memiliki sesiapa dihatiku kecuali Allah~

Bayangkan anda di tempat mereka.

Ditulis oleh Muhammad Marzuqi Monday 29 November 2010

Bismillahirahmanirahim....
Baru-baru ni Allah bagi saya peluang lagi untuk follow up bersama kawan2 ke RTK. Tujuan sebenar adalah untuk 'direct' salurkan dana kepada diorang. Tak ramai yang pergi, hanya 4 orang saja. Saya dan 3 orang lagi akhawat. Mula2 kami hantar paperwork untuk minta sponsership untuk 4 program besar yang bakal dilaksanakan tahun depan. Selepas hantar dan berdiskusi, kami terus ke RTK. Tak banyak yang saya mahu cerita, tapi saya selalu ingin disini muhasabah diri dan ingin sekali mengajak pembaca turut bersama bermuhasabah. Bayangkan jika kita di tempat mereka. Duduk di suatu rumah yang didalamnya mereka2 yang dulunya kita tak kenali, langsung tak dikenali. Dan kini menjadi keluarga yang besar. Siapa mereka tu sebenarnya?

Mereka adalah anak2 yatim, ada juga dalam kalangan mereka dikutip di tepi2 jalan, ada juga dalam kalangan mereka yang ibubapanya sekarang ini menjadi penghuni tetap di bilik gelap dan dikelilingi jaring2 besi tajam. Nauzubillah. Mereka juga ada yang nampak seperti kita, tetapi sebenarnya tidak sesempurna kita.. Allah maha kuasa...

Anak2 belajar jawi
Umi 1st year cfs dan kakhus (ibu rtk)
Masjid terdekat utk solat


Tajol bermain sorg2
Naik van utk solat jumaat
Hidayah si comel yang periang
Waktu makan

0 perkongsian

Pemilik Sementara

My photo
"To love someone is nothing, to be loved by someone is something, to be loved by someone you love is exciting, BUT to be loved by Allah is everything." Boleh dihubungi melalui: [ym][email]marz_focus91@yahoo.com

Pesanan Untuk Saya

Waktu Solat

Koleksi Gambar Kenangan

.

Beli Jongkong EMAS 999.9%


email/ym: marz_focus91@yahoo.com

Posts Glamor