"...andai kamu berasa dunia ini terlalu sempit utk kamu lakukan dakwah, tadahlah tangan ke langit kerana di sana luas rahmat Tuhan yang maha indah..."
(HAMKA)

: Aku tidak memiliki sesiapa dihatiku kecuali Allah~

Almanic Jan11 daripada Leadership and Students Activities Department.

Ditulis oleh Muhammad Marzuqi Friday 17 December 2010

click untuk lihat lebih jelas.
Bismillahirahmanirahim...
SubhanaAllah. Padatnya jadual. setiap hari ada program. Kalau nak tahu, ni adalah almanic yang students leaders cadangkan sewaktu di awal semester 1 dulu. Kami as Student Coordinate akan susun jadual ni sebaik mungkin, adil dan saksama. How nak coordinate ni? Lebih kurang macam ni, 40% daripada Society and Club dan 60% selebihnya tertakluk pada Student Coordination Council dan Department untuk approve or not. Jadi, kami memang memainkan peranan yang sangat2 penting dalam arrange program dalam UIA. Masalah yang berlaku pun akan dipalitkan kepada semula. adat dunia. Sedangkan nabi pun ada umat yang tak suka baginda, apatah lagi kita ni. Ni baru arrangement daripada 1 Department, lain2 department?

Program saya pula. hurm.. Kalau tengokkan almanic ni, kadang2 kaku juga untuk buat program atau join proram. Tapi, adat manusia, mahukan juga kan.hee

Program:
25 Dis 2010 - Program di Rumah ayah angkat
31-2 Dis 2010 - Dakwah masuk ke Perkampungan Orang Asli
30 Dis 2010 -1 Jan 2011 - Induksi SMAC
31 Jan 2011 - Himpunan 1000 Jiwa 1 Hati
8 Jan 2011 - Trip to Penjara Kajang
8 Jan 2011 - Kursus Pengurusan Jenazah
9 Jan 2011-Anda Bijak Jauhi Zina (ABJZ)
12 Jan 2011 -Talk Ustaz Zamri
15 - 23 Jan 2011 - Sports and Martial Arts Carnival (SMAC)
15 Jan 2011 - Kursus Sembelihan
21 Jan 2011 - Forum Religous Tolerance
Tengok la, banyak clash program2 ni. Saya pun dah naik pening untuk membuat pilihan. Which 1 patot saya manage atau sertai. Confirm2 mesti kene manage lebih banyak daripada sertai. I'm nobody untuk buat semua. Dan dalam list pun, ada yang clash tempat. Masih dalam pemerhatian. Tengoklah macam mana hasil perbincangan. Saya suka perbincangan daripada mencuri tarikh program orang. Itu dinamakan tak professional. Work as professional walaupun kita masih belajar untuk itu.

Saya sebenarnya menantikan program dakwah masuk kampung lagi. TAPI, jadual saya clash dengan program tu. Saya still mahu ke sana jugak kalau ada peluang 2 Jan tu. Redah jelah. Programme kebajikan? i.Allah ada. sekian. :)

p/s: Rindu kampung.

2 perkongsian

  1. Hanisah Says:
  2. pentingkan apa yg penting dulu, belum tentu perkara yang kita suka baik untuk kita...
    ;)

     
  3. Betol tu..
    saya kagum dengan orang yang dapat seimbangkan semua bende dalam diri mereka..tapi bukan saya lagi..
    Terima kasih sebb tegur!

     

Pemilik Sementara

My photo
"To love someone is nothing, to be loved by someone is something, to be loved by someone you love is exciting, BUT to be loved by Allah is everything." Boleh dihubungi melalui: [ym][email]marz_focus91@yahoo.com

Pesanan Untuk Saya

Waktu Solat

Koleksi Gambar Kenangan

.

Beli Jongkong EMAS 999.9%


email/ym: marz_focus91@yahoo.com

Posts Glamor