"...andai kamu berasa dunia ini terlalu sempit utk kamu lakukan dakwah, tadahlah tangan ke langit kerana di sana luas rahmat Tuhan yang maha indah..."
(HAMKA)

: Aku tidak memiliki sesiapa dihatiku kecuali Allah~

Mantop! Talk Ustaz Zamri di UIA Pj Sempena Kempen Biah Solehah

Ditulis oleh Muhammad Marzuqi Tuesday 1 February 2011

Bismillahirahmanirahim....

Fitnah : Antara Cita dan Amanah, itulah tajuk talk Ustaz Zamri baru2 ni kat Lecture Hall A UIA Petaling Jaya pada 12Jan 2011. SubhanaAllah, ramai peminat2 ilmu Ustaz Zamri memenuhi LHA walaupun malam tu ada 3 event yang hebat2. Itulah tandanya penduduk2 di UIA Pj lebih cintakan Ilmu daripada bende lain.

Segak bergaya talk yang menyentuh mengenai amanah dan cita-cita. Sangat2 jelas penyampaian ustaz walaupun ustaz ada membisikkan kepada saya yang dia baru 1st time membuat talk tajuk berkenaan. Dimintanya untuk memberi komen supaya dapat mengimprovekan talk tajuk berkenaan, tapi alhamdulillah dh terbaik! ustaz.

Permintaan talk tu dibuat oleh advisor saya sendiri, Bro Hisham Ismail. Beliau berkali2 menyebut soal fitnah dan bertanya bila mahu buat talk pasal fitnah pulak. huh. Terus saja saya proceed dengan 'amanah' tu. Panas telinga bila advisor sendiri meminta. :-p

Lagipun tujuan saya, nak memberi pelajar2 UIA membuka minda mereka mengenai amanah, tanggungjawab disamping mengejar cita2 mereka dan untuk diri saya jugak! Amanah kat sini ialah amanah bila memegang tugas ataupun jawatan. Kalau kita memberatkan salah satu antara amanah dalam berorganisasi dan cita2, ia akan menimbulkan fitnah. Betol? Fitnah kepada tanggungjawab, jika memberatkan kepada dalam mengejar cita-cita dan sama juga jika sebaliknya. Saya selalu diingatkan oleh abang2 dulu sewaktu awal2 didalam organisasi. Sekarang, saya pula akan menyebut itu untuk generasi akan datang,tapi lebih umum kepada semua pelajar dengan menggunakan kaedah mmbuat talk.:-)

UIA Pj ni terlalu banyak majlis ilmu, penduduknya saja perlu pandai membahagikan masa dan mengambilnya. Kadang2 saya sendiri tak dapat join mana2 majlis ilmu walaupun tahu bende tu sebab kekangan masa. hurm. Cuba lagi! Okay, b4 stop here. Kepada saya punya usrah dan subcom saya, syukran dgn komitmen anda semua. Alhamdulillah, 2 program dari usrah saya bersama wadah saya yg berdaftar akhirnya berjaya dilakukan di uia Pj. Kepada ameerah usrah saya, jika terbaca disini, i wana say 'what i said, i didit with keizinan Allah'.:-)

Penuh! Bersemangat Ustaz Muslimin pun penuh ke bawah lantai sampai:-p


Teka tekiPulang dah.
Token untuk Ustaz.
Tamat.

2 perkongsian

  1. kasihilahi Says:
  2. alhamdulillah, praise be to Allah..
    InsyaAllah next time kind of this programme boleh dianjurkan lagi, n mybe di AMF pulak..=)

     
  3. huh.i.Allah.
    AMF diambik oleh department.So, kene mengalah. Buat di LHA. Kesian kat students yg xdpt masuk.limited.

     

Pemilik Sementara

My photo
"To love someone is nothing, to be loved by someone is something, to be loved by someone you love is exciting, BUT to be loved by Allah is everything." Boleh dihubungi melalui: [ym][email]marz_focus91@yahoo.com

Pesanan Untuk Saya

Waktu Solat

Koleksi Gambar Kenangan

.

Beli Jongkong EMAS 999.9%


email/ym: marz_focus91@yahoo.com

Posts Glamor