"...andai kamu berasa dunia ini terlalu sempit utk kamu lakukan dakwah, tadahlah tangan ke langit kerana di sana luas rahmat Tuhan yang maha indah..."
(HAMKA)

: Aku tidak memiliki sesiapa dihatiku kecuali Allah~

Seminar Anda Bijak Jauhi Zina

Ditulis oleh Muhammad Marzuqi Wednesday, 2 February 2011

Alhamdulillah, praise to Allah for blessing us with good health. SubhanAllah. Baru-baru ni sekali lagi sahabat seusrah dan fscc saya sempat menganjurkan Seminar Anda Bijak Jauhi Zina di UIA Petaling Jaya. Alhamdulillah, pertama kali kami bawakan ABJZ ke UIA Pj sempena Biah Solehah Campaign/Kempen Biah Solehah 2010/2011, sudah mendapat sambutan ramai. Tapi kita merancang, Allah jua yang tentukan. Masalah venue dan pertembungan tarikh kami terpaksa hadapi dengan tenang. Mulanya 9hb sehingga terpaksa ditunda kepada 30hb Jan.

Apa-apa pun, itulah program terakhir untuk seluruh cfs buat tahun ini. Masuk minggu hadapan ialah minggu untuk berperang dengan buku dan sebagainya. Sebagai persediaan minggu peperiksaan. Kembali kepada cerita ABJZ, subhanaAllah, banyak keinsafan dalam seminar ni. Semuanya kerana cinta yang tak dijaga. Musnah diri kerana cinta. Saya sangat takut bila ditunjukkan gambar2 kesan daripada gejala sosial yang sangat teruk! Tak dapat diceritakan banyak kat sini. Siapa yang datang saja dapat menghadapi situasi.hee

I.Allah, moga tahun hadapan, dengan wadah yang sama. Diharapkan ada lagi ABJZ ini untuk membuka minda semua pelajar di sini mahupun di luar sana. I.Allah.

tagname-sample-
Pendaftaran brothers
Pendafaran sisters
Multimedia presentation
Trainer hebat dari RS
Ikrar Bijak JAUHI ZINA
Committee
Pelajar Tekunperwakilan Gombak dan PM ABJZ UIA Gombak
Bongkar!
Pub pro bantu Catering
Ingin jelas
Aku janji!
Lagi bongkar Sisters ABJZ
Closing ceremony daripada Bro Iz.

12 perkongsian

  1. salam

    "Tak dapat diceritakan banyak kat sini. Siapa yang datang saja dapat menghadapi situasi.hee"

    ayat nak jaleskan org la tu.hu2.

    ye, mslh venue, smpai nak buat kat kuala kubu bharu

    alhamdulillah..
    jales

     
  2. Marzuqi Says:
  3. ehem ustzh,
    jeles ker? buat enti jeles mmg niat ana pun~ haha Kuala Kubu Bharu, budget dh lepas nak buat kat sana tw, tp lmbt skit je..huh
    Nntilah buat laen kali, IDT enti bleh bwak, ABJZ xkan la enti xbleh bwak masuk sana...org hebat kn! wlaupun sakit2.

     
  4. ceh, tu die, memg ade niat rupenye, huhu!

    ABJZ kat cnie? sounds great!
    papepal, ana tanye nnti k,insya Allah. kene tgk takwim kat cnie dulu.

    n btw, doakan ana dapat khatam bln 5 ni, insya Allah!
    pastu mgkin agak mudah utk ana bergerak even ckit la terbatas.huhu. merayau cm bese carik ilmu...DAH LA HARI TU sesat. tak jumpe uia pj. penat jalan.huh! pengalaman best, cabaran yg menerujakan kanak2 cm ana =D

     
  5. Marzuqi Says:
  6. boley aje...
    haha..gi buat2 pandai behenti kat um tu sape sruh~

     
  7. kawan suruh..huhu.
    due2 rabun, lupe bwk spek,

    al-kisah~

     
  8. Marzuqi Says:
  9. cuba cerita kat sini..
    mesti org yg baca bleh gelak mcam enti gelak tu..haha...
    bab gelak ni, ana no 1.haahaa..

     
  10. huh!

    =D

     
  11. Marzuqi Says:
  12. dh naik teksi..tapi salah jgak..haha

     
  13. alhamdulillah.. mambruk kt ikhwah n akhawat uiapj.. doakan akak dpt wt ABJZ kt kmpus akak.. dalam proses.. =).

     
  14. Marzuqi Says:
  15. wah, bagus2...ada rantaian..
    bagus jgak posting aktiviti dlm blog, moga dapat semangat..
    Dari Gombak ke Pj, skrg ke Kampus akak lak...kampus akak kat mana??:-)
    maaf, ramai sangat senior. IPG kan, kan?

     
  16. ana muta-assifah ya Akhi...x dapat menghadirkan diri..
    ABJZ dkt Nilai mcm ni juga, ada tunjuk video2, mmg menginsafkan, tapi xdk ikrar mcm buat dkt PJ...^_^

    speaker pun org sama...'ibu', umi ros...=)
    minat sgt nk pergi RS, dah jumpa Ibu.. kak yg graduate dri Gombak pun ada keje sini yg juga kak usrah adik2 Nilai...dah pernah minta nk ziarah RS utk program hisbah tapi fellow xbenarkan..xboleh krn sebab2 tertentu...=)

     
  17. Marzuqi Says:
  18. urm...takpe...
    tak ikot pergi program pun takpe, asalkan ikot 'jejak' di Nilai...:-)

     

Pemilik Sementara

My photo
"To love someone is nothing, to be loved by someone is something, to be loved by someone you love is exciting, BUT to be loved by Allah is everything." Boleh dihubungi melalui: [ym][email]marz_focus91@yahoo.com

Pesanan Untuk Saya

Waktu Solat

Koleksi Gambar Kenangan

.

Beli Jongkong EMAS 999.9%


email/ym: marz_focus91@yahoo.com

Posts Glamor