"...andai kamu berasa dunia ini terlalu sempit utk kamu lakukan dakwah, tadahlah tangan ke langit kerana di sana luas rahmat Tuhan yang maha indah..."
(HAMKA)

: Aku tidak memiliki sesiapa dihatiku kecuali Allah~

Cuti-cuti juga, kerja belum selesai, buat!

Ditulis oleh Muhammad Marzuqi Friday 11 March 2011

Bismillahirahmanirahim....
Saya rasa saya tak naklah coretkan kisah baksis kat blog ni. hehe Jangan marah ye pada sesiapa yang pernah mintak saya tulis tu ye, sebabnya, saya tak bleh lagi nak ambik gambar famili angkat dari nset ni. Card reader locked, kunci hilang. (mungkin anda tak paham camne bleh terjadi, takpelah). Kalau dah dapat nanti, saya cuba buat entry pasal tu. =)

Saya dah start bercuti, sampailah bulan September nanti. Sebelum tu, kene ingat, kene alert dengan tarikh2 penting untuk pre-register dan lain2 hal. Nanti susah dan menyusahkan orang plak. 25May-26May pre -reg dalam web. 6 Sep enrolment day/mahallah reg. Dan 6-12 Sep, taaruf di main campus bermula. Camnelah nanti yep. Redah aja! Sekarang ni pun saya dah perlu sangat2 pikir apa perancangan di Gombak. Nak buat apa?nak jadi apa?nak start dari mana? Camne preparation untuk ke alam baru? Camne saya pada dakwah dan kebajikan? =)

haish tinggalkan soal tu, sebab selagi kaki tak melangkah, pikir lama2 pun tak guna.huh
Sebentar tadi (petang, 11 mac 2011) saya ke uia, buat sijil lagi. Selepas bergelumang dengan lebih 400 sijil sebelum ni dengan partner pembuat sijil, TAPI kali ni saya berseorangan. Sijil program2 lepas yang diminta dibuatkan, dibuat serentak tadi. Mentang2 lah saya duk area2 Selangor lagi. haishh. LEBIH 150 keping. Alhamdulillah siap cetak, cumanya nama belum diletak semua. Separuh je sempat letak. Rancang nak ke uia waktu pagi, tapi hujan pulak. Petang pun hujan tapi renyai2, terpaksalah saya tinggalkan moto di stesen komuter batu 3, naik komuter ke KL Centre, kemudian terus ke UIA. Sampai jam 5, siap jam 6.50ptg terus balik ke usj 3. Tapi sesak dgn manusia punye pasal, sampai jam 9mlm.hmmm

Minggu depan perlu prepare untuk ke Kedah. Dakwah ke Perkampungan Orang Asli. 12, 13hb Mac ni sebenarnya ada kursus Dakwah di tempat biasa. Tapi, ad tiket pelancongan pulak ke Cameron dengan anak2 sedara. Maaf ustazah, ana tak dapat join lagi kali ni. Moga i.Allah dapat join lagi lain kali. =p Dunia ni penuh dengan perancangan kita yang kerdil ni, tapi Allah yang maha esa saja yang tahu jadi atau tak. :-)

Gambar hiasan (odw meeting fscc di Nilai)smart x?hehe

7 perkongsian

  1. kalau cakap smart dapat ape? kalau cakap x smart pun dapat ape? haha

     
  2. Unknown Says:
  3. laaaa...ingatkan dah habis print sijil tuh...ishk3...sabar jela ye marzuqi ^_^

     
  4. Illusion~ Says:
  5. nk ckp smart mcm mne???..klu pkai slipar dgn baju kemeja...^_^

     
  6. blom lagi wani, tp hampir..
    haha...
    knpe bab ni dihiglightkan..haish...eh, kami lelaki uia dh biasa pakai camtu.hehe..kalo x caya, cu kelih..huu

     
  7. Anonymous Says:
  8. sapo illision nih?

     
  9. Anonymous Says:
  10. memg trend.pkai slipar pun xpe asl bgaya,(n_n)

     
  11. Nur Areefah Says:
  12. wah busy sungguh yer. apa pun, moga utamakan yang utama.. semoga segalanya berjalan lancar ya ^_^'

    latest entry : mukadimah ceritera cinta baksis

     

Pemilik Sementara

My photo
"To love someone is nothing, to be loved by someone is something, to be loved by someone you love is exciting, BUT to be loved by Allah is everything." Boleh dihubungi melalui: [ym][email]marz_focus91@yahoo.com

Pesanan Untuk Saya

Waktu Solat

Koleksi Gambar Kenangan

.

Beli Jongkong EMAS 999.9%


email/ym: marz_focus91@yahoo.com

Posts Glamor