"...andai kamu berasa dunia ini terlalu sempit utk kamu lakukan dakwah, tadahlah tangan ke langit kerana di sana luas rahmat Tuhan yang maha indah..."
(HAMKA)

: Aku tidak memiliki sesiapa dihatiku kecuali Allah~

2 Muhammad membesar. =)

Ditulis oleh Muhammad Marzuqi Saturday 30 April 2011

Bismillahirahmanirahim...

Assalamualaikum. Kadang2 saya buntu untuk menulis di blog, kadang2 rasa macam nak buang je blog ni. Biar takde langsung apa2 bende kat internet. fb, friendster dah lama tinggal sejarah. Takkan blog pun akan mengikut jejak. :-) Namun begitu, sejarah fb mungkin akan berulang tak lama lagi. Tunggu masa je. Sepanjang kerja ni, banyak benda yang saya belajar. Terutamanya mengenai business dan komunikasi. Saya suka berbusiness. Memang kulliyah yang saya ambil pun akan menjurus saya kepada bidang ni. =)

Percaya atau tak?
Menjadi seorang arkitek bukan hanya menjadi manager/ketua kepada penbangunan sebuah pencakar langit, rumah-rumah mahupun bangunan, tapi ia adalah suatu perniagaan yang melibatkan lebih besar harganya, dan lebih besar produknya. Contohnya, (PRODUK) bangunan burj khalifah yang setinggi 2716.5 ft menelan belanja (HARGA) berjuta2 $. Waktu duduk di KL, saya selalu melalui KL Centre yang sekarang ni sedang direnovate dan ditambah bangunannya. wahh, lebih besar dan lebih cantik.

Kalau ada pembangunan yang dibuat, saya selalu akan lihat siapa yang menjadi arkiteknya, siapa yang menjadi engineernya, siapa yang menjadi kontraktornya di infomation board yang terpacak di tempat pembagunan. Contohnya, bangunan di sebelah KL Centre, (bukan kl centre) mungkin sebuah hotel mewah dibuat oleh syarikat arkitek terkenal Hijjaz Kasturi yang masih dalam pembinaan. =)


Hurm, alamak, tajuk lain, tulisan mengenai bende lain. haha, itulah saya selalu.huhu (pelik ehh) 2 Muhammad membesar, itu tajuk hari ini. Dalam gambar yang tertera tu ialah anak sedara saya, juga namanya muhammad didepan, Muhammad Naqiudin. kami sama2 membesar. =)

Bersambung ....
*Maaf, entry berkenaan tajuk lebih pendek dari intro.

8 perkongsian

  1. assalamualaikum..

    comelnya adik Muhammad.agaknya besar nnt ikut jejak Uncle Muhammad dia x??:-)

    seronoknya dh merasa ada anak saudara..

     
  2. Baby tu sgt comel..

     
  3. "Kadang2 saya buntu untuk menulis di blog, kadang2 rasa macam nak buang je blog ni. Biar takde langsung apa2 bende kat internet. fb, friendster dah lama tinggal sejarah. "

    b2 dah dpt baca dh perasaan Akh yg ni. (xtau la mcm mana, perasaan org lain, b2 rasa dia rasa mcm tu, dan dia ckp betul mcm dia rs, betullah tu, dan skrg giliran Akh, Akh tulis gitu)
    Akh tumpu la kerja tu, kerja...letih. ada ms dkt blog Akh blh cerita apa yg Akh dpt ms kerja, iktibar kisah pelanggan ke...kongsi apa yg Akh dpt spjg berniaga, ttg masa, ttg manusia, ttg perniagaan itu sendiri. Akh sbnrnya ada cerita yg menarik

    ha'ah, kalau kerja berniaga ni, komunikasi mmg penting. b2 pun minat business gak, ada la sikit2 angan2, nak jual buku, buka kedai buku ke ^_^

    yg b2 tahu arkitek ni lukis2, lps tu hantar dkt org,aa, mcm tu ke Akh
    blh b2 cerita dkt adik, adik pun minat archi

    comel! ^_^ eeeee
    Akh ni senang je dpt baby, pegang2
    dkt rumah b2 ni baby besar2..==" kdg2 kakak dia pura2 jadi baby..haha..dah bosan sgt...
    Naqi kan?

     
  4. Sarah Sylph Says:
  5. nak cakap ni je --> muhammad kecik, nak cubit boleh?? pipi tembam!

     
  6. Alaaa, ayah sedara dia comel jugak kan2?haha
    i.Allah, nanti ada lah cerita2 tu.:-)

     
  7. Anonymous Says:
  8. Biar 2 Muhammad pun mengikut langkah SEORANG Muhammad(S.A.W) yg disayangi umatnya.BEst of luck!!(n_n)

     
  9. Anonymous Says:
  10. Jgn putus asa teruskan berlari dlm jalan dakwah dgn blog anda~(n_n)

     
  11. terbaik ar! "Biar 2 Muhammad pun mengikut langkah SEORANG Muhammad(S.A.W) yg disayangi umatnya." :-)

     

Pemilik Sementara

My photo
"To love someone is nothing, to be loved by someone is something, to be loved by someone you love is exciting, BUT to be loved by Allah is everything." Boleh dihubungi melalui: [ym][email]marz_focus91@yahoo.com

Pesanan Untuk Saya

Waktu Solat

Koleksi Gambar Kenangan

.

Beli Jongkong EMAS 999.9%


email/ym: marz_focus91@yahoo.com

Posts Glamor