"...andai kamu berasa dunia ini terlalu sempit utk kamu lakukan dakwah, tadahlah tangan ke langit kerana di sana luas rahmat Tuhan yang maha indah..."
(HAMKA)

: Aku tidak memiliki sesiapa dihatiku kecuali Allah~

Selamat hari lahir sayang ❤ +masuk Utusan lagi.

Ditulis oleh Muhammad Marzuqi Wednesday, 27 April 2011

Bismillahirahmanirahim...

Tanggal 26 April 1991, seorang bayi dilahirkan oleh ibunya yang bernama Puan Kamariah Bt Abdullah. Hari itu, si ibu sangat gembira walaupun sedang menahan kesakitan bersalin yang belum sembuh sepenuhnya. Alhamdulillah, selepas sahaja melihat dunia, bayi itu terus diperdegarkan kesaksian Tauhid oleh bapanya dengan laungan azan di telinganya. Syukur kepada Allah, bayi itu telah siap sedia disambut oleh 5 orang saudaranya yang telah lama menunggu kehadiran orang baru dalam keluarga. =) Dan kini, bayi itu telah besar dan telah mencecah umur 20 tahun. Muhammad Marzuqi namanya diberi. :-)

Selamat HARI LAHIR SAYANG, Muhammad Marzuqi a.k.a diri sendiri.heee =)

Kenapa sayang? Sebab saya sayang diri saya. =) Terima kasih kepada semua yang buat ucapan2 sempena hari kelahiran saya. Setiap ucapan daripada kalian saya sangat2 hargainya. Ucapan itu membuatkan saya lebih kuat dan bersemangat. Moga dengan ucapan tu menjadi doa untuk saya. Alhamdulillah. Kepada si pemberi2 hadiah, terima kasih daun keladi, ada lagi bagi lagi. =) May Allah blessing u all,i.Allah.

Dalam kesempatan yang ada, untuk pembaca2 yang sedang membaca dan telah melalui hari ulang tahun kelahirannya, SELAMAT HARI LAHIR saya ucapkan. Moga kita yang semakin hari semakin bertambah umur ni semakin DEWASA dalam mengenal dunia menuju akhirat. Luas makna dewasa yang saya bawakan tu. =)

Bulan depan, i.Allah saya bakal mendapat anak sedara baru lagi. =) Bertambah menjadi 7 orang anak buah. Dan 2 orang akak ipar saya lagi masih sarat mengadung. ^^,

gambar dari encik google=)
Haaa, alhamdulillah, paper dimasuki saya lagi. huu Kali ni program di Pusat Perubatan Universiti Malaya. Program ni saya pernah umum disini. Membawa adik2 melihat orang2 sakit, sakit kanser dan macam2 penyakit membuatkan kita merasa terlalu kerdil di bumi tuhan ni. Allah lebih berkuasa.
click untuk lebih besar.
Banyak benda saya nak cerita kat sini sebenarnya, tapi bila balik kerja je, rasa penat, mengantuk. Saya pun tidur. :-) Ni tak boleh jadi, saya kene kuatkan diri! Tak boleh balik rumah dengan muka penat2. Tak baik. Kene ubah! Balik rumah, kene ceria bersama keluarga. ^^, senyum selalu. Dah kene praktik masa ni, nanti betul2 kerja pun kene buat!! Tapi kan, memang kuat penangan kerja sebagai peniaga ni. Sampaikan saya tidur pun termimpi2 emas, cincin, berlian, permata2. haha ok, jangan gelak! =)

Persiapan untuk jangka hayat yang masih diberi kepada KITA SEMUA perlu dibuat segera. Untuk keluarga, untuk agama, untuk ummat. Saya mahu bersama berlari dalam jalan dakwah. (",) anda bagaimana?

11 perkongsian

  1. Salam 'alaik....

    Sanah helwah!

     
  2. Nur Areefah Says:
  3. happy belated birthday! ;D

     
  4. ~mieyra~ Says:
  5. salam marz.slmt hr lhir.tlewat 2 hr dh ni,ape pon,smg usia dirahmati dn diberkati.terus bjuang krn ISLAM.dpt msuk paper tu krenye blh jd pnguat smgat lg la pasni,nway, maan najah fi dunia wal akhirah.

     
  6. assalamualaikum

    sanah helwah akhi.

    semoga pertambahan usia seiring dengan peningkatan amal,amiiiin.(sama2 kita bringat)

    xlama lg jd saudagar EMAS ya akhi
    n xlm lg x keseorangan brjalan sbb dh 2x msuk paper.:-)

     
  7. uwmaisarah Says:
  8. moga dirahmati selalu akh :)

     
  9. Syukran semua-cikgu,areefah,miera,azlen dan...sarahhh, juniorku! lama tak dgr khabar..sama2 kita semua. May Allah blessing us.

     
  10. Tolong nasihat saya kalau ada apa2 yang saya buat tak elok, dalam tulisan, dalam berfikir, dalam merancang, dalam muamalat, dalam semua segi lah.=)

     
  11. Anonymous Says:
  12. nak gelak! hahahah ;;D epi bdey!

     
  13. Anonymous Says:
  14. Buatlah yg terbaik sehingga hari lahir terakhir dlm hidup! (n_n)

     
  15. Anonymous Says:
  16. berlari dalam jalan dakwah~ :D
    *aminn*

     
  17. hee :-D
    nak follow..
    amin.

     

Pemilik Sementara

My photo
"To love someone is nothing, to be loved by someone is something, to be loved by someone you love is exciting, BUT to be loved by Allah is everything." Boleh dihubungi melalui: [ym][email]marz_focus91@yahoo.com

Pesanan Untuk Saya

Waktu Solat

Koleksi Gambar Kenangan

.

Beli Jongkong EMAS 999.9%


email/ym: marz_focus91@yahoo.com

Posts Glamor