"...andai kamu berasa dunia ini terlalu sempit utk kamu lakukan dakwah, tadahlah tangan ke langit kerana di sana luas rahmat Tuhan yang maha indah..."
(HAMKA)

: Aku tidak memiliki sesiapa dihatiku kecuali Allah~

Kacau B. Asyura...

Ditulis oleh ...:: MeNiTi HaRi ::... Friday, 30 January 2009

Hari selasa lepas, tup-tup mak sedare aku exprestasikn idea beliau utk wak bubur asyura..hurm, lama jgk aku x tngok diorg buat bende makanan ni semenjak arwah nenek aku meninggl 2 tahun lepas..dgr je brite lps mak aku meeting, aku ape lagi, semangat nk nolong kacau2 sambil sembang2 dgn spupu..mase nila nk eratkan silaturahim katakan.

aku org kempt dtg, lepas subuh je aku trus gi..area pkul 8lebih jgkla.. aku gi, xde org lagi.. mak aku sibuk kt dapur rmah arwah nenek aku tu.. hurm, aku kacaula nasi yg akan jadi jenis makanan namenye asyura, kirenya aku kacau sampai semua bahan2,pekakas2 asyura diletakkn,kacang,bawang,halie,ubikentang,lobak,ayam,jagung,gula,garam,santan,dll. yg paling best, akula antara org pertama merasa asyura ni mase cair agi..best jgk makan mase dia cair eh..4pinggang aku "rase"..ish3 bertuah betul~

4 perkongsian

  1. awk jd org pertama..saya orang last rase hehehe same topic with my blog..but different story:)

     
  2. akhmarzuqi Says:
  3. nasib dpt rase dari kempunan xdpt langsung kan..bagus2~

     
  4. namaku Says:
  5. kalo sy tahu, sy g jgk kt sna..
    leh merase same..huhu

     
  6. akhmarzuqi Says:
  7. maafla mim,bukan wak besor2 pun..
    kalu ade jamuan besor2,i kawin ker..i ajakla u all sefamily...hehe

     

Pemilik Sementara

My photo
"To love someone is nothing, to be loved by someone is something, to be loved by someone you love is exciting, BUT to be loved by Allah is everything." Boleh dihubungi melalui: [ym][email]marz_focus91@yahoo.com

Pesanan Untuk Saya

Waktu Solat

Koleksi Gambar Kenangan

.

Beli Jongkong EMAS 999.9%


email/ym: marz_focus91@yahoo.com

Posts Glamor