"...andai kamu berasa dunia ini terlalu sempit utk kamu lakukan dakwah, tadahlah tangan ke langit kerana di sana luas rahmat Tuhan yang maha indah..."
(HAMKA)

: Aku tidak memiliki sesiapa dihatiku kecuali Allah~

5 hari selepas PLKN..

Ditulis oleh ...:: MeNiTi HaRi ::... Monday, 16 March 2009

010016032009
Tetiba je aku terfikir,(biar lama dh terpikir pun)
jika ditakdirkan aku x dapat PLKN, apa yg aku buat dlm jangka waktu yg panjang tu??adkh aku lalai, alpa dgn dunia..nauzubillah, minta dijauhkan..
Dlm buku "la tahzan" tulisan Dr. 'Aidh Bin 'Abdullah Al-Qarni ada menyebut :
"jgn memikirkan perkara yg telah berlaku mahupun yg bakal berlaku kerana itu semua sudah ditentukan dan memikirkan tersebut hanya membingungkan kepala sendiri."


"Sesungguhnya Kami menciptakan segala sesuatu mengikut ukuran"(Al-Qamar:49)

"Dan sungguh akan Kami berikan cubaankepadamu, dengan sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwadan buah-buahan. Dan berikan khabar gembira kepada orang-orang yg sabar"
(Al-Baqarah:155)

Seblum aku jjk kaki ke PLKN mmg terasa dibebani," kenape aku dipilih?kenapa tidak adikku saja yg dipilih, dia lbih beria2 nk ke PLKN tu?" ahh, itu hanya amukan hati yg tak siapa tahu sblum ditulis disini..:-p

Namun, 1,2,3 hari disana, aku tak merasa apa2 pun dibebani tp dilayn sprti anak kerajaan..(ayat utk adik2 kkg biar tak takut dpt KN) wahh..beruntung yg dpt daripd x dpt, makan percuma, kawan dari pelbagai kaum, dpt takbir diri, belajr hidup in intergrasi kaum...(x mencabar mana punnn) .

"Allah tidak akan menetapkan qadha' bagi seseorg hamba, kecuali qadha' itu baik bagi dirinya":Hadith shahih.

4 perkongsian

  1. salam..
    best yer bunyinye pkln ni..;]
    sy ade dgr2 [sy tak terpilih] dr kawan2..
    ade yg kate...
    sosial sgt...bercampur lelaki ppuan dan mcm2 lagi...
    Allahu`alam..
    api nak katanya kan..
    kat mana2 pun ade je sume tu..
    cume pandai2 la kita adaptasi dalam kehidupan kita supaya menjadi nilai2 murni ,

    betul x?

    :)

     
  2. akhmarzuqi Says:
  3. tak semua tempat camtu, kalau kat kem gambang(kem saya), bagus..xde camtu sangat(sosial)..sbbnye KJ,ustaz,ustazah dia ade..tapi cam awk kate, kat mane2 tmpat adew, kita je yg sepatutnya ubah atau ikut serta?!

     
  4. Anonymous Says:
  5. lau nk ckp sal plkn,fuh..mmg bes gler r..p lau bab sosial 2,kne pndai2 r jge dri..,kne pndai plih kwn jgk..k r..blog nie bes gak..! kembara laju2,
    melayu cina india,
    makan nasi laok budu,
    ulam kangkong sambal belacan,
    klau anda nk tau...
    KEMBARA NOMBOR 1..!
    HEWALEWALEWALWAL..HUA!!

    :)-nad-

     
  6. akhmarzuqi Says:
  7. hahaha...nadiah!
    wah, ngapal bukan main lagu kompeni tu!
    bagus2, ada jgk yg tahu...wirawati, kamu main2 yerk..jgn main2 lagi..

     

Pemilik Sementara

My photo
"To love someone is nothing, to be loved by someone is something, to be loved by someone you love is exciting, BUT to be loved by Allah is everything." Boleh dihubungi melalui: [ym][email]marz_focus91@yahoo.com

Pesanan Untuk Saya

Waktu Solat

Koleksi Gambar Kenangan

.

Beli Jongkong EMAS 999.9%


email/ym: marz_focus91@yahoo.com

Posts Glamor