"...andai kamu berasa dunia ini terlalu sempit utk kamu lakukan dakwah, tadahlah tangan ke langit kerana di sana luas rahmat Tuhan yang maha indah..."
(HAMKA)

: Aku tidak memiliki sesiapa dihatiku kecuali Allah~

Balik Kampung +Terfikir soal kewangan.

Ditulis oleh Muhammad Marzuqi Thursday 12 August 2010

Salam alaik''...Akhirnya balik ke kampung jua. Dengan beg bergalas di belakang, aku melangkah keluar dari kampus Pj semalam dengan perasaan cemas-takot tak sempat untuk membeli tiket. (Inilah akibatnya nk beli tiket OTSI-ondaspot), alasannya tak nak bazirkan duit utk berulang alik hnya utk sekeping tiket bas).

Dari UIA Pj ke KL Centre, RM1. Menuju ke KL Centre dari Stesen Universiti dicharge 1.60. Dari KL Centre ke Putra RM1.tOtal RM3.60. Kalau aku naik bas dari Pj ke Kl pun RM2. jadi sama je. Beli pulak tiket bas ke TRG, Transnational RM38. Total 41.60 td+air(RM1)+roti utk sahur(RM2.40)=RM45. Duit dari ATM RM50-45=RM5. Duit sedia ad d poket ?? Sampai di Gambang, beli earphone (yg lama dh takleh pakai) RM25. RM45+RM25=RM70.

Wahh Banyak jgak aku belanje untuk pulang ke kampung. Boros tak? Kadang2 aku rasa diri aku boros. Rasa sedih bila mengenangkan time masuk dulu, aku pegang RM1k lebih. Tapi beli itu ini, cepat je abis. Buku, pakaian, alatan utk kos aku ni yg sngt memerlukan aku berbelanja lebih. Archi student spends a lot of money. I agreed! Untuk semester ini sahaja aku dh abiskan utk alatan tu semua RM200 lebih. Tak termasuk akan datang ni aku kene beli barang RM99 utk satu jenis. Dan macam2 lagi. Tapi syukur kami dapat duit tambahan RM500 utk tampung beli barang. Tapi adakah memadai? Orang lain tak paham, duk dengki kami dapat lebih duit, pdahal dorg tak tahu kami spend duit utk beli brg tu susah payah. Jadi, gunalah duit sebaiknya ya!

Aiwah, berbalik pada pulang ke kg. Cew, mcam jauh sngt Kl ke Trg kan. Adik aku sorg tu ckp, knpe tak naik Flight je, cepat skit. Lancar je bgi idea tp duit tu semua tw. ntah brape kali ganda kalau naik flight. Bermula dari depan UIAPj jumpa 3org kawan, tapi kami terpisah di Kl central. 1 ke Pahang, 2 lagi ke Perak. Aku ke trg. di Putra, aikk, ramai plak budak2 Trg ni. Dari kawan fscc, perkim, sampaila kwn tuisyen masa kecik2 dulu pun ada. hais.. Dan tak dilupa, org dari Nilai pun ada.

Dapat tiket jam 10mlm, sampai di Putra jam 9.40. Sempat ke surau, sempat brtemu kawan, sempat membeli2. (asyik beli je). Jam 10 naik bas, duk sblah brother. Alhamdulillah sngt. Sangat selesa, mudah utk tido.huh..Bas aku sampai awal, jam4 lbih dh sampai KT. Ayah dtg ambik, sempat sahur bersama famili. yeah..yg penting tak trlpas 1st week ramadhan dgn famili. Skrg, rindu dh terubat.huaa...

p/s: dpt msg ada meeting ahad malam. haiz, tiket dh beli, mlm tu odw balik. sori la yerk, xdpt pegi kot.

0 perkongsian

Pemilik Sementara

My photo
"To love someone is nothing, to be loved by someone is something, to be loved by someone you love is exciting, BUT to be loved by Allah is everything." Boleh dihubungi melalui: [ym][email]marz_focus91@yahoo.com

Pesanan Untuk Saya

Waktu Solat

Koleksi Gambar Kenangan

.

Beli Jongkong EMAS 999.9%


email/ym: marz_focus91@yahoo.com

Posts Glamor