"...andai kamu berasa dunia ini terlalu sempit utk kamu lakukan dakwah, tadahlah tangan ke langit kerana di sana luas rahmat Tuhan yang maha indah..."
(HAMKA)

: Aku tidak memiliki sesiapa dihatiku kecuali Allah~

Perhimpunan Karisma Nasional 10

Ditulis oleh Muhammad Marzuqi Sunday, 9 January 2011

Bismillahirahmanirahim...
Alhamdulillah, dah abis PKN' 10 yang diadakan di KLIUC, Bangi. Tema kali ni ialah "Menggarap Perubahan, Memperkukuh Kesatuan". SubhanaAllah, satu pengalaman lagi yang sangat berharga. Lagi beharga bila menjadi Perwakilan untuk lokaliti UIA Pj. Ni semua kerana Amanah. I.Allah redha kerana ada baiknya.

Dalam PKN ni, banyak isu2 yang dibahaskan dari lokaliti2 masing2. Tentang isu Palestin, Politik dalam kalangan Mahasiswa, FIDAK'15, Karisma/JIM/IKRAM, dan banyak lagi. Bagi saya, isu ini perlu diperhatikan oleh kita generasi mahasiswa kerana bende seperti inilah kita akan hadapi jika kita menjadi pemimpin negara kelak. Betol! Pada awalnya saya berfikir, kenapa perlu dibahaskan isu2 seperti ini, kenapa tidak terus kepada tindakan? Bila dijelaskan oleh naqib saya, bende ini perlu, perbincangan ini sangat perlu untuk kita lihat semua mata2, pandangan2, idea2 orang lain di seluruh Malaysia supaya PELAKSANAAN kita lebih teratur, hebat, dan semua orang menerimanya.

Perwakilan dari K-UIA Pj 3 orang, saya dan 2 orang lagi akhwat dan 4 lagi pemerhati daripada akhwat UIA-Pj. Segan kerana hanya diwakilkan/jadi pemerhati hanya seorang ikhwah ke sana dan 6 lagi akhwat. Tapi takpalah, ada hikmahnya. Perhimpunan rancak apabila ucapan dasar diucapkan oleh presiden Karisma dengan suasana dewan yang sangat sejuk. Apabila tiba laporan daripada bendahari dan setiausaha, perhimpunan bertambah rancak dengan soalan2 yang panas dan spesifik.

PKN tidak habis setakat itu, selepas mendengar laporan, perhimpunan terus panas dengan perbahasan2 dari lakoliti masing2. Banyak perkara dan sudut pandangan dikongsi. Sehinggalah petang. Kemudian, pimpinan karisma dibubarkan dan diganti dengan pimpinan yang baru. I.Allah dan moga2 pimpinan yang baru lebih teliti dan hebat dalam menguruskan karisma masa akan datang. =)

Barisan perwakilan
Barisan pimpinan diatas pentas

5 perkongsian

  1. Beejan Says:
  2. Maaf sgt2..xdpt bwk pergi 'shopping' kat gombak tu..

     
  3. Marzuqi Says:
  4. takpe, tak cukup masa kot rasanya..=)

     
  5. kahfi8 Says:
  6. mabruk..!

    heh, memang 3 orang perwakilan je setiap lokaliti..

    so, susun la camne2 pun.

     
  7. husna Says:
  8. mesti "seronok" berada dlm kalangan "pemikir masa depan" hala tuju seterusnya kn?
    sgt teringin utk berada mendengar dan bersama-sama~

    PKN kali ni bukan yg terakhir kn?

    *waqi',gerak kerja,bilangan di SINI dan di SANA mgkin berbeza, tp asalkan ianya punyai fikrah dan matlamat yg sama, insyaAllah~* =D

     
  9. Marzuqi Says:
  10. ana pun baru pertama kali.
    i.Allah rasa mahu terus dalam hala tuju ni..mgkin ini sebagai detik permulaan ana. alah, nnti pulang ke sini, boleh je enti bersama2 kami~

     

Pemilik Sementara

My photo
"To love someone is nothing, to be loved by someone is something, to be loved by someone you love is exciting, BUT to be loved by Allah is everything." Boleh dihubungi melalui: [ym][email]marz_focus91@yahoo.com

Pesanan Untuk Saya

Waktu Solat

Koleksi Gambar Kenangan

.

Beli Jongkong EMAS 999.9%


email/ym: marz_focus91@yahoo.com

Posts Glamor