"...andai kamu berasa dunia ini terlalu sempit utk kamu lakukan dakwah, tadahlah tangan ke langit kerana di sana luas rahmat Tuhan yang maha indah..."
(HAMKA)

: Aku tidak memiliki sesiapa dihatiku kecuali Allah~

Program kat rumah.=)

Ditulis oleh Muhammad Marzuqi Friday 25 March 2011

Bismillahirahmanirahim...
Alhamdulillah saya dah berada di Terengganu. 7 jam perjalanan tak terasa pun .Sebabnya saya tidur je dalam bas. :-p Penat lah.$.$ Balik dari Baling dah 7 jam ke UIA, kemudian ke Ibu Pejabat PERKIM seharian. Bantu adik2 kenal dengan pimpinan Pusat. Dari Ibu Pejabat PERKIM terus ke rumah akak di USJ 3. Sampai dah jam 6 petang sebab terpaksa bersesak dengan orang ramai yang pulang dari kerja, sekolah dan sebagainya lagi. Sampai je, terus kemas2 barang, solat kemudian terus naik bas jam 9.30 malam dengan adik balik Terengganu. Naik je bas, tidur.=) Sampai jam 4pagi lebih. Kedah ke UIA ke Terengganu. haish. 'wahi jalan sungguh budak ning.'-ayat biasa mak.

Di kampung, nasib baiklah ada internet, bolehlah jugak update blog. Bukan tu saja, ada juga program di sini. Tu yang tak bosan lagi. Ingatkan nak start cari kerja dah, tapi hold dulu lah. Rehat kejap dan bantu program keluarga. Bukan apa sangat, program makan2. hahaa. Semalam majlis solat hajat kat rumah sendiri ni. Sbb I.Allah saya bakal dapat anak saudara sorang lagi darpd kak ipar; abang saya yang ke-3, abang yang last. Sbbpe last, sbb lepas tu saya lah.=) Kami 4 orang je lelaki. 3 perempuan. Tadi, saya dan adik pergi temankan diorang carikan pakainan untuk bakal anak sulong diorang tu. Dan tadi juga saya dapat berita yang akak ipar; abang ke-2 dan akak ipar; abang ke-3 saya bakal juga mendapat permata lagi. Masing2 berlumba ke apa nih?=) Rezeki tu kan. I.Allah.

Kemudian nak share lagi kat sini, sekejap tadi lepas solat Jumaat, ada program lagi kat rumah atuk. Program dengan anak-anak yatim dan budak2 tahfiz. Masing2 satu buah bas dari Asrama Darul Falah, Asrama Perkaya Marang dan IQ Terengganu. Alhamdulillah, 2 buah asrama anak yatim tu saya dah pergi jenguk 3 tahun lalu dengan sahabat2 saya sewaktu sekolah. Ada jugak sembang dengan adik2 tu tadi. Rindu pulak waktu muda2 sekolah dulu bila tengok diorang. Yang takleh blah, teringat kat kawan2 seperjuangan dulu. huu... Alhamdulillah juga sebab dapat join, biasanya kalau buat program dengan anak2 yatim kat sini, saya ada kat UIA. Sedih. T.T

Tadi senang jelah kerjanya sebab makanan separuh ditempah. :-p Yang tinggal tugas isi dan prep tech je. Sepupu2 pun dah terbiasa sangat buat kerja catering dan usher orang ni. Kat Terengganu sekarang ni hujan dok oh lalu (selalu). Tu sebab pak sedara tempah je makanan tu. Biasanye kami akan gotong royong masak yang dilead oleh anak sulang atuk saya, pak sedara saya yang sangat terer bab memasak ni. haa. lelaki tau pandai masak.

Minggu depan saya mungkin akan turun ke KL lagi. Ada urusan di UIA disamping/alang2 hantar adik ke KL. Berapa lama tu tak pasti lagi. Nak kerja pun kene hold dulu lah kan. 14hb April ad mukayyam Karisma dan IKRAM bersama ikhwah akawat Gombak kalau tak silap. Sebelum tu kaksu ada ajak turun ke Cameron Highland. Kalau tak silap ada nak ziarah perkampungan orang asli disana. hurmm apa2 pun Allah perancang segalanya.=)

"Suatu hari nanti kita pasti berhenti bekerja dengan manusia, tetapi tiada istilah berhenti bekerja dengan Allah melainkan perjuangan berakhir bersama nafas terakhir."

10 perkongsian

  1. Illusion~ Says:
  2. Dh nk k Gombk nnt , jenguk2 lh KAED...cantik...++

     
  3. Unknown Says:
  4. Alhamdulillah..tahniah sbb bakal menerima lebih ramai anak saudara..semoga family awk lebih meriah dan ceria lepas nih ^_^..bagusnya jika dapat ke sana sini utk beramal n berbakti..alhamdulillah..sy mungkin tak berpeluang mcm awk..tiada kebenaran drpd keluarga utk keluar rumah..almaklumlah anak perempuan ^_^

     
  5. Unknown Says:
  6. This comment has been removed by the author.  
  7. takpe..nnti ikot laki la.hehee

     
  8. Unknown Says:
  9. Insya-Allah...hehe..bagus jugak kalau mcm tu..

     
  10. Anonymous Says:
  11. Hakikatnya dunia itu takkan habis dikejar.
    Biar jasadmu keluar mencari anugerah Allah di atas muka bumi, tapi jangan sekali-kali membiarkan hatimu melayang hilang terputus daripada pergantungan kepada Ilahi krn Allah tak memerlukan kita, kita yang memerlukan-Nya.(n_n)

     
  12. Anonymous Says:
  13. Your blog looks nice, even so it would be far better if you’ll be able to use lighter colors too as a professional design. This will make sure that a lot more readers come to check it out.Informative post by the way!

    paxil

     
  14. Anonymous Says:
  15. Excellent post I must say.. Simple but yet interesting and engaging.. Keep up the awesome work!

    paxil

     
  16. thanx...

     
  17. Anonymous Says:
  18. Thank you for sharing the info. I found the details very helpful.

    paxil

     

Pemilik Sementara

My photo
"To love someone is nothing, to be loved by someone is something, to be loved by someone you love is exciting, BUT to be loved by Allah is everything." Boleh dihubungi melalui: [ym][email]marz_focus91@yahoo.com

Pesanan Untuk Saya

Waktu Solat

Koleksi Gambar Kenangan

.

Beli Jongkong EMAS 999.9%


email/ym: marz_focus91@yahoo.com

Posts Glamor